Главная » Статьи » Секрети учня

Психологічний варіант підготовки до іспитів

Почати слід, у першу чергу, з розпорядку дня. Харчуватися треба 3—4 рази на день. Мед, горіхи, риба, м'ясо, овочі та фрукти, молочні продукти забезпечать баланс калорій в організмі та відновлять енергетичні витрати. Нормальний здоровий сон і відпочинок зменшать навантаження на нервову систему. Не варто відмовлятися від звичних занять спортом, відвідин бабусі, розмов по телефону — не буде своєрідним відпочинком. Не забувайте і про те, що не всі люди однакові: «сову» важко примусити працювати о 6—8 годині ранку, а «жайворонок» навряд чи буде засиджуватися до 2—3 години ночі. До речі, у більшості людей рівень біологічної активності знижений із 17 до 18 години.

Часто нас лякає те, що обсяг матеріалу занадто великий, тому впоратися з ним буде дуже важко. Інстинктивно ми віддаляємо «день розплати» і напередодні іспиту опиняємося перед горою незасвоєної інформації. Цю гору справді важко зсунути в такій ситуації. Як же правильно розпланувати вивчення матеріалу? Практика свідчить, що спочатку слід переглянути весь матеріал і розподілити його таким чином: якщо треба вивчити 120 питань за чотири дні, то в перші два краще вивчити 75 %, третього — решту, а четвертого — просто повторювати («на такий білет і таке запитання я відповім отак...», «спочатку скажу, що..., потім — ...»). При цьому складні теми варто чергувати з простішими — необов'язково вчити всі питання підряд.

Психологічні закономірності, які повинні враховувати діти та їхні батьки:

1.«Фактор межі». Найкраще запам'ятовується інформація, викладена на початку і в кінці тексту. Середина, зазвичай, швидко «вилітає з голови». Тому під час запам'ятовування чи повторення приділіть особливу увагу середині.

2.Повторювати слід не механічно, а вдумливо, зосередившись на змісті. Після «завантаження» в мозок інформації, якщо її не повторити, втрачається 20—30 % у перші 10 годин. Щоб цього не трапилося, варто: прочитати текст, повторити його двічі, за 20 хвилин — тричі, за 8—10 годин — чотири рази, а за добу — 1 раз. Тільки після цього можна бути впевненим у тому, що інформація міцно «оселилася» в голові.

3.Особливість «упізнавання». Дивлячись у текст, учень відчуває, що колись він усе це бачив, читав, отож, відповідно, витрачати час на це питання не варто й можна переходити до наступного. Насправді ж він несвідомо себе обманює. І якщо не вивчити уважно того, що здається таким знайомим, можна «схопити» і двійку. Тож не минайте знайомий матеріал.

4.Яким чином можна найкраще все запам'ятати? Що для вас є найближчим: текст, малюнок, логічна схема, звукове відтворення? Вирішуйте самі, в якій системі вам ліпше працювати.

5.Спробуйте знайти щось цікаве у найнуднішому матеріалі. Адже цікаве запам'ятовується набагато легше.

Категория: Секрети учня | Добавил: Lili_a (2017-02-05)
Просмотров: 321 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
avatar