Главная » Файлы » Методична скарбничка » Старша школа |
2018-02-19, 12:39 PM | |
Тема: Скласти іспит - дуже просто! Як уникнути стресів під час іспитів. Мета: розповісти про раціональну організацію підготовки до іспитів, виховувати відповідальність, наполегливість, розвивати навички ефективного використання часу та стресостійкості. Хід заняття 1.Інформаційне повідомлення: «Екзамени – це явище життя». Екзамени, як і більшість явищ життя, — етап перехідний. Коли він закінчується, з'являється відчуття свободи, забуваються сльози, нервування, знову можеш спокійно спати. Але ж можна скласти іспит і з меншими втратами для власного здоров'я, отримати добрі оцінки й чекати наступного екзамену без страху та безсонних ночей. Психологи розцінюють тестування, іспити як:
Психологічний варіант підготовки до іспитів: Почати слід, у першу чергу, з розпорядку дня. Харчуватися треба 3—4 рази на день. Мед, горіхи, риба, м'ясо, овочі та фрукти, молочні продукти забезпечать баланс калорій в організмі та відновлять енергетичні витрати. Нормальний здоровий сон і відпочинок зменшать навантаження на нервову систему. Не варто відмовлятися від звичних занять спортом, відвідин бабусі, розмов по телефону — не буде своєрідним відпочинком. Не забувайте і про те, що не всі люди однакові: «сову» важко примусити працювати о 6—8 годині ранку, а «жайворонок» навряд чи буде засиджуватися до 2—3 години ночі. До речі, у більшості людей рівень біологічної активності знижений із 17 до 18 години. Часто нас лякає те, що обсяг матеріалу занадто великий, тому впоратися з ним буде дуже важко. Інстинктивно ми віддаляємо «день розплати» і напередодні іспиту опиняємося перед горою незасвоєної інформації. Цю гору справді важко зсунути в такій ситуації. Як же правильно розпланувати вивчення матеріалу? Практика свідчить, що спочатку слід переглянути весь матеріал і розподілити його таким чином: якщо треба вивчити 120 питань за чотири дні, то в перші два краще вивчити 75 %, третього — решту, а четвертого — просто повторювати («на такий білет і таке запитання я відповім отак...», «спочатку скажу, що..., потім — ...»). При цьому складні теми варто чергувати з простішими — необов'язково вчити всі питання підряд. Є й деякі психологічні закономірності, які повинні враховувати діти та їхні батьки:
2.Вправа «Розкажи про себе». Учасники хаотично рухаються по класу із заплющеними очима, зустрівши партнера, намагаються вгадати хто це. Поділившись на утворені пари, розповідають декілька хвилин про себе один одному. 3.Вправа «Вербалізація почуттів». Пари повертають партнерові розповідь про нього, на аркуші паперу 2—3 словами описуються почуття, відчуття від спілкування з партнером. Обмін аркушами паперу із записами. 4.Вправа «Пантоміма». Учні діляться на 4 групи. Кожна група представляє пантомімою свою назву, а інші вгадують, що це означає. 5.Вправа «Подаруй професію». Кожен замислюється над тим, ким йому стати, хтось уже стоїть перед вибором професії. Завдання групам: Уявіть собі, що ваш друг (подруга) має певну професію. Він (вона) запросив(ла) вас до себе на день народження. Ваше завдання — придумати (можна намалювати) подарунок. При цьому необхідно виконати три умови. Подарунок має:
6.Вправа «Веселка». Зараз у вас є прекрасна нагода замислитися про майбутнє, визначити й осмислити важливі для вас цілі. Говорять, що на кінці веселки стоїть горщик із золотом, і кожному, хто його знайде, доля дарує щастя й багатство. Уявіть собі вашу особисту веселку, створену сонцем і дощем для того, щоб порадувати вас. Нехай ті точки, де веселка спирається на обрій, позначають ваше сьогодення і майбутнє. Уявіть, що в точці «майбутнє» вас чекає щось коштовне й дуже бажане, ідеальне саме для вас. А тепер намалюйте свою веселку, а там, де вона йде за обрій, — мету, яка спаде вам на думку під час малювання. Зосередьтеся насамперед на веселці, на її вигині, барвах. Поки малюватимете, у пам'яті будуть спливати різні цілі. Намалюйте свою головну мету на першому плані, усвідомивши, що вона може бути не єдиною важливою. А тепер гляньте на малюнок і подумки уявіть собі, а потім можете записати відповіді на такі запитання:
7.Поради по підготовці до іспитів.
10.Залежно від психологічного типу («жайворонок» або «сова») максимально використовуй вранішній або вечірній час. 11.Починай вчити важкий матеріал, легший залишай на кінець. 12.Не втрачай почуття впевненості у власних силах. Якщо це раптом трапилося, скороти обсяг завдань, щоб виконати їх успішно. Тримайся на позиції переможця, але не бійся й поразок.
8.Рефлексія. Отримання зворотного зв'язку. | |
Просмотров: 355 | Загрузок: 0 | |
Всего комментариев: 0 | |