Главная » Файлы » Методична скарбничка » Середня школа

Шлях до майбутнього
2017-03-12, 10:06 PM

Шлях до майбутнього

Мета: розвиток моральних цінностей учнів, як чинник профілактики суїцидальної поведінки; показ альтернативних рішень важких життєвих ситуацій; розвивати уміння виходу із конфліктних та стресових ситуацій.

Хід заняття

1. Вправа «Знайомство».

На листочках учні записують 3 слова, які мотивують за що вони цінують життя, що для них означає життя. Прикріплюючи до дерева, озвучують свої асоціації з життям.

2. Мозковий штурм «Зачинені двері».

З чим у вас асоціюються зачинені двері? Що це для вас?

Висновок: двері можуть бути входом у щось нове, теплота дому, захист тощо.

3. Вправа «Метафора життя».

Учням пропонується поглянути на повітряну кульку, яка узагальнює життя. Що для вас означає ця кулька, як життя. Назвіть метафору, образне порівняння життя з чимось. Кулька передається по колу, і кожен учень висловлює свою метафору життя. Коли кулька повертається до тренера, він раптово її лопає. (Даний контраст показує антипатію до усіх життєвих цінностей). І коментує: - Можна ось так вирішити будь-яку проблему! Але далі нічого уже не буде, кульку не склеїш, не зіскребеш з полу, так як і життя. Можна зробити необдуманий вчинок, але вороття назад не буде. Можна виправити будь-яку проблему, допоки ми живі: можна попросити вибачення (нехай вам не одразу пробачать, але слід спробувати), можна подивитися на проблему з іншої сторони і знайти вихід з неї (повірте вихід є завжди).

4. Вправа «Крапля».

Мета: показати дітям, що будь-які конфлікти, проблеми можна вирішити, немає проблем, які неможливо вирішити.

Тренер ставить кожному на чистому листку чорну краплю. Завдання: зробіть що-небудь з цією краплею, що завгодно – подуйте на неї, розмалюйте її, будь-що.

Аналіз: чорна крапля – це певна проблема, поганий слід. Бачите, що можна з нею зробити щось інше, не залишаючи цю проблему невирішеною, і не чекаючи моменту, коли вона стане величезною. Не буває проблем, які не можна вирішити.

5. Перегляд соціальної реклами про можливі наслідки суїциду «Меня все достало».

Учасникам тренінгу пропонується переглянути соціальну рекламу. Можна подумати, що нас ніхто не цінує, не поважає, не бачить, але необхідно пам’ятати, що у кожного, навіть, у того, у кого на перший погляд немає друзів зовсім, є люди, які зрозуміють все, які зможуть підтримати у важку хвилину, проблем, які не можна вирішити немає. Повірте, що навіть, коли ми втратили когось або щось дороге для нас, залишається багато того, заради чого хочеться та необхідно жити далі.  

6. Вправа-результат «Птах у відкритих дверях».

Учням пропонуються образи голубів. Необхідно розфарбувати птахів у кольори веселки і приклеїти їх до замкнених дверей, як символу продовження життя і можливості вирішення проблем.

7. Заключне слово психолога.

 Життя немає лише двох кольорів, воно не складається лише з чорного чи білого, навпаки, воно, як веселка, має безліч відтінків як радості, так і неприємних моментів. Слід не забувати, що після найтемнішої ночі, йде найсвітліший ранок! У кожного в житті може бути момент, коли здається, що вас ніхто не розуміє і не чує..... Але озирніться довкола, знайдіть ту людину, яка Вас почує (повірте, такі люди завжди є і вони поруч з Вами). Не залишайтеся наодинці зі своїми проблемами! Життя - дуже цікаве, спробуйте побачити його у різних кольорах веселки. Спробуйте подивитися на будь-який важкий життєвий момент з іншої сторони, рішення завжди є!

Категория: Середня школа | Добавил: Lili_a
Просмотров: 364 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
avatar