Главная » Файлы » Методична скарбничка » Середня школа |
2016-12-17, 9:53 PM | |
Заняття з елементами тренінгу «Школа здоров'я» Мета: надати учасникам інформацію про здоров’я, здоровий спосіб життя та фактори, що впливають на здоров’я; акцентувати увагу на можливості організувати дозвілля без вживання психотропних речовин, профілактика тютюнопаління, виховання самоповаги і взаємоповаги, створення власного майбутнього. Хід заняття 1.Вправа “Піктограма” Мета: налаштування учасників на подальшу роботу. Учасники отримують завдання на аркуші паперу зобразити через малюнок: образ свого імені; те, що вони роблять на шкоду своєму здоров’ю; те, що вони роблять для поліпшення свого здоров’я. Потім малюнки обговорюються. 2.Мозковий штурм “Здоров’я – це....” Мета: формування поняття “здоров’я”. Кожен по колу відповідає на запитання ”Що таке здоров’я”. Відповіді записуються на дошці. 3. Міні-лекція. Людське здоров’я та життя – найбільші життєві цінності, вартість яких складно оцінити. Відповідальне ставлення до їх збереження та покращення – найбільше, що людина може зробити для себе та оточуючих. Загальноприйняте формування здоров’я визначається преамбулою Статуту ВООЗ (1948 р.): “Здоров’я – це стан повного фізичного та соціального благополуччя, а не тільки відсутність хвороб або фізичних вад”. Здорова людина – це така людини, яка життєрадісно й охоче виконує обов’язки, покладені на неї життям, і повністю реалізує свої фізичні й розумові здібності. Наше здоров’я залежить від таких основних чинників:
Спосіб життя – це той чинник здоров’я, який майже цілком залежить від нашої поведінки. Тож, що здоров’я залежить від тебе, тому своє здоров’я можна поліпшувати або псувати. Основними чинниками, які псують здоров’я, є :
Коротка інформація щодо наслідку вживання алкоголю, наркотиків та тютюнопаління. Негативні наслідки тютюнопаління:
Вживання наркотиків – це ризик захворіти на дуже тяжкі вірусні інфекції (гепатит, ВІЛ/СНІД тощо) та народження дітей зі психічними та фізичними вадами. Негативні наслідки вживання алкоголю:
4. Енергізатор “Пересадки” Мета: створення у тренінговій групі атмосфери працездатності. Тренер пропонує учасникам, в яких, наприклад. є рідна сестра, помінятися з ним місцями. Далі тренер продовжує: “Встаньте і поміняйтеся місцями всі ті, ....”
5. Рольова гра “Все залежить від тебе” Мета: спонукати учасників взяти на себе відповідальність за власне здоров’я. Тренер об’єднує учасників у 4 малі групи і пропонує виконати таке завдання: протягом 10 хв. Підготувати сценарій і розіграти коротку (3 хв.) сценку, в якій треба зобразити ситуацію, де є ризик для здоров’я. Запитання для обговорення - Що ви відчували, коли виконували свої ролі? - Які думки виникали у вас, коли ви переглядали сценки? - Які фактори загрози здоров’ю були представлені? - Що заважає людям зберегти здоров’я? - Які висновки з побаченого і почутого ви можете зробити? 6. Вправа “Колаж” Мета: усвідомлення факторів, які впливають на здоров’я людини в цілому; формування відповідальної поведінки. Хід вправи: учасники діляться на 3 підгрупи. Виріжте з журналів ілюстрації до плакатів “Шкідливі звички” та “Здоровий спосіб життя”. Після закінчення групи презентують створені плакати. 7.Релаксація – руханка. Під мікс сучасної мелодії учні з тренером виконують вправи зарядки. Висновок, що у кожного є вибір – займатися своїм здоров'ям чи шкодити йому – залежить від нас. 8. Підбиття підсумків Мета: закріпити сформульовані на занятті навички, дати можливість кожному учаснику висловити свою думку. Запитання для обговорення:
| |
Просмотров: 399 | Загрузок: 0 | |
Всего комментариев: 0 | |