Главная » Файлы » Методична скарбничка » Середня школа |
2017-10-19, 8:47 PM | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Мета: виявлення очікувань учасників групи, допомога в усвідомленні цілей групової роботи, формування навичок групової взаємодії та ефективного спілкування; формування позитивної «Я»-концепції; підвищення рівня самооцінки та самоповаги. Хід заняття 1.Вправа «Знайомство». Учні по колу називають своє ім’я та свою рису характеру на першу букву імені. 2.Вправа «Мої очікування». Усі учасники сідають у коло, кожен по черзі називає своє ім'я і розповідає, чому він прийшов на заняття і чого від них очікує. 3.Мотиваційне введення. На землі живуть мільярди людей, які мають різні характери, різну зовнішність, різне виховання. Але як часто ми чуємо про самотність! «Розкіш людського спілкування» (за висловом Екзюпері) стає недоступною через уявлення про власні недоліки, зневіру в собі і недостатню любов до себе. Як можна очікувати любові і розуміння від інших, якщо ми самі себе не любимо і не розуміємо? Любов до себе — це не самозакоханість чи зарозумілість. Любов до себе стає передумовою і мірою нашого ставлення до ближніх. Досвідчені психологи твердять: якщо людина не має достатньої любові до себе, вона неспроможна любити інших. «Полюби ближнього свого, як себе». Якою мірою ми можемо любити ближніх, коли не любимо себе? Відсутність любові до себе породжує відсутність любові до інших. Ми не любимо, бо нас не люблять, а нас не люблять, бо ми не любимо. Тому коли ми самі себе не любимо, не любимо свої певні риси, то й іншим вони у нас не подобаються. Як каже народна мудрість: «Шануй сам себе, шануватимуть і люди тебе». Людина, яка не вірить у себе, — не вміє подбати про себе, влаштувати свою долю, неспроможна захиститися від наруги над своєю гідністю. Отже, гідність тісно пов'язана із самооцінкою. Підвищення самооцінки виховує і підтримує гідність дитини чи молодої людини і, навпаки, зниження самоповаги призводить до асоціальної, руйнівної поведінки. Один із методів підвищення самооцінки: займіться собою, зрозумійте себе. 4.Вправа «Бінго» Матеріали: аркуші білого або кольорового паперу, ручки або олівці. Кожному учасникові дають аркуш паперу формату А4. Необхідно скласти його вертикально навпіл, а потім без ножиць або будь-яких інших гострих предметів, тільки руками, «вирізати» фігурку «Бінго» — силует людини. Після цього кожен учасник пише на «Бінго» свою мрію (голова), захоплення (права рука), улюблену музику (ліва рука), улюблену страву (права нога) та місце відпочинку (ліва нога). На наступному етапі всі встають зі своїх місць і, підходячи одне до одного, мають знайти і записати на відповідних частинах «Бінго» імена тих, із ким у них збігається одна або кілька позицій. Після цього учні повертаються у коло.
— Чи є учасники, в яких усі позиції різні? 4.Анкетування «Впевненість людини у собі».
1-3 «+» - низька самооцінка. 4-6 «+» - адекватна самооцінка. 7-9 «+» - завищена самооцінка. 5.Рефлексія Учні висловлюють свої враження від проведених вправ та отриманих результатів, визначають ступінь власної задоволеності від участі у занятті. 6.Ритуал прощання «Аплодисменти» Учасники групи дякують одне одному за плідну роботу оплесками. Ведучий починає плескати в долоні, дивлячись на одного з учнів і поступово підходячи до нього. Потім той обирає з групи наступного, кому вони аплодують удвох. Третій вибирає четвертого і так далі. Останньому аплодує вже вся група. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Просмотров: 416 | Загрузок: 0 | |
Всего комментариев: 0 | |