Главная » Файлы » Методична скарбничка » Середня школа

САМООЦІНКА ТА ЇЇ РОЛЬ У РОЗВИТКУ ОСОБИСТОСТІ
2017-10-19, 8:47 PM

Мета: виявлення очікувань учасників групи, допомога в усвідомленні цілей групової роботи, формування навичок групової взаємодії та ефективного спілкування; формування позитивної «Я»-концепції; підвищення рівня самооцінки та само­поваги.

Хід заняття

1.Вправа «Знайомство».

Учні по колу називають своє ім’я та свою рису характеру на першу букву імені.

2.Вправа «Мої очікування».

Усі учасники сідають у коло, кожен по черзі називає своє ім'я і розповідає, чому він прийшов на заняття і чого від них очі­кує.

3.Мотиваційне введення.

На землі живуть мільярди людей, які ма­ють різні характери, різну зовнішність, різне виховання. Але як часто ми чуємо про самот­ність! «Розкіш людського спілкування» (за висловом Екзюпері) стає недоступною через уявлення про власні недоліки, зневіру в собі і недостатню любов до себе. Як можна очі­кувати любові і розуміння від інших, якщо ми самі себе не любимо і не розуміємо?

Любов до себе це не самозакоханість чи зарозумілість. Любов до себе стає перед­умовою і мірою нашого ставлення до ближ­ніх.

Досвідчені психологи твердять: якщо людина не має достатньої любові до себе, вона неспроможна любити інших. «Полюби ближнього свого, як себе».

Якою мірою ми можемо любити ближніх, коли не любимо себе? Відсутність любові до себе породжує відсутність любові до ін­ших. Ми не любимо, бо нас не люблять, а нас не люблять, бо ми не любимо. Тому коли ми самі себе не любимо, не люби­мо свої певні риси, то й іншим вони у нас не подобаються. Як каже народна мудрість: «Шануй сам себе, шануватимуть і люди тебе».

Людина, яка не вірить у себе, не вміє подбати про себе, влаштувати свою долю, не­спроможна захиститися від наруги над своєю гідністю. Отже, гідність тісно пов'язана із самооцінкою. Підвищення самооцінки ви­ховує і підтримує гідність дитини чи молодої людини і, навпаки, зниження самоповаги призводить до асоціальної, руйнівної по­ведінки.

Один із методів підвищення самооцінки: займіться собою, зрозумійте себе.

4.Вправа «Бінго»

Матеріали: аркуші білого або кольорово­го паперу, ручки або олівці.

Кожному учасникові дають аркуш па­перу формату А4. Необхідно скласти його вертикально навпіл, а потім без ножиць або будь-яких інших гострих предметів, тільки руками, «вирізати» фігурку «Бінго» — си­лует людини. Після цього кожен учасник пише на «Бінго» свою мрію (голова), захоплення (права рука), улюблену музику (ліва рука), улюблену страву (права нога) та місце відпочинку (ліва нога).

На наступному етапі всі встають зі своїх місць і, підходячи одне до одного, мають знайти і записати на відповідних частинах «Бінго» імена тих, із ким у них збігається одна або кілька позицій.

Після цього учні повертаються у коло.

  • Чи є такі учасники, в яких однакові всі позиції?
  • У кого збіглася одна позиція?
  • У кого збіглися декілька позицій?

Чи є учасники, в яких усі позиції різні?

4.Анкетування «Впевненість людини у собі».

 

з/п

Твердження

Так

Ні

1

Я себе люблю

 

 

2

Я вважаю себе гарною людиною

 

 

3

Я вважаю себе людиною, вартою поваги

 

 

4

Я турбуюся про себе так само, як і про інших

 

 

5

Я мотивую свої вчинки добрими намірами, а не критикою

 

 

6

Досвід мого життя спонукав мене визнати себе гідною особистістю

 

 

7

У мене є достатньо зважена точка зору про власні позитивні риси та недоліки

 

 

8

Я не притримуюсь нереальних уявлень, ілюзій щодо власної персони

 

 

9

Я вважаю, що маю таке ж право, як і інша людина, на те, аби користуватися благами життя

 

 

1-3 «+» - низька самооцінка.

4-6 «+» - адекватна самооцінка.

7-9 «+» - завищена самооцінка.

5.Рефлексія

Учні висловлюють свої враження від про­ведених вправ та отриманих результатів, виз­начають ступінь власної задоволеності від участі у занятті.

6.Ритуал прощання «Аплодисменти»

Учасники групи дякують одне одному за плідну роботу оплесками. Ведучий почи­нає плескати в долоні, дивлячись на одно­го з учнів і поступово підходячи до нього. Потім той обирає з групи наступного, кому вони аплодують удвох. Третій вибирає чет­вертого і так далі. Останньому аплодує вже вся група.

Категория: Середня школа | Добавил: Lili_a
Просмотров: 376 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
avatar