Главная » Файлы » Методична скарбничка » Середня школа

ПРОГРАМА «ЗАПОБІГАННЯ ТА ОБМЕЖЕННЯ АГРЕСИВНОЇ ПОВЕДІНКИ ПІДЛІТКІВ»
2016-09-23, 9:50 PM

Здобуття навичок розпізнавання та контролю агресії

ЗАНЯТТЯ 5

Мета: провести корекцію поведінки за допомогою вправ та рольових ігор; формувати навички контролю, вміння бачити позитивні та негативні сторони власних вчинків.

1. Бесіда «Агресивна енергія».

Кожній людині від природи дана агресивна енергія. Однак люди використовують її по-різному: одні — щоб творити, і тоді агресивну енергію можна назвати конструктивною, інші — щоб знищувати чи руйнувати, і тоді їхня енергія є деструктивною.

Конструктивна агресія — це активність, прагнення до досягнень, захист себе та інших, завоювання волі та незалежності, захист власної гідності.

Деструктивна агресія — це насильство, жорстокість, злість, прискіпливість, роздратування, самозвинувачення. Тому, щоб зрозуміти, що з нами відбувається, дуже важливо розпізнавати свої агресивні імпульси, керувати ними і спрямовувати в бажане русло.

2.Вправа «Заборонений плід».

Дитина показує, як вона поводитиметься в ситуації, коли її бажання не збігаються із зовнішніми нормами поведінки. «Заборонений плід» кладуть на стілець, що стоїть у центрі. Дитина має підійти до нього і показати, що вона зробить із «забороненим плодом».

3. Заміна негативних думок про себе на позитивні.

Психолог. Є безліч тверджень, що думка викликає певні психологічні та фізіологічні зміни в людині. Так, негативні думки пригнічують, а позитивні, навпаки, надихають. Ви, мабуть, і самі помітили: коли думаєш про можливу невдачу, вона може справді тебе спіткати. Якщо ти вважаєш, що непомітний і не вартий уваги, безталанний і нікому не потрібний, тебе справді не помічатимуть або погано ставитимуться. Усе залежить від твоїх думок, дій і почуттів.

Наші думки тісно пов’язані з позицією стосовно інших людей. Спробуйте визначитися з власною позицією.

Розгляд позицій: я «-», вони «+»; я «+», вони «—»; я «-», вони «—»; я «+», вони «+».

4. Вправа «Міцне дерево».

Психолог. Перевалюйся з носочків на п’ятки, при цьому плавно притискаючи останні до підлоги, доки не відчуєш легке напруження у литках. Постій кілька секунд, напруживши м’язи ніг, живота і грудей. Відчуй себе твердим і незламним, як міцне дерево, коріння якого входить глибоко в землю, здатне витримати будь-яку негоду.

Нехай хтось легко штовхне вас у плече. Опирайтеся. Залишайся у цьому положенні, скільки захочеш.

Розслабся і пройдися. Зверни увагу на свої відчуття.

ЗАНЯТТЯ 6

1.Вправа «Мої сильні сторони».

Матеріали: аркуші паперу.

Дитина на аркуші паперу записує всі свої якості, які вважає перевагами. Після цього зачитує те, що написала, а потім запитує: «Які ще сильні сторони я маю?» Психолог доповнює її список.

2. Заміна негативних думок про себе на позитивні.

Матеріали: аркуші паперу.

Психолог пропонує записати всі негативні думки про себе. Потім уважно прочитати і змінити на позитивні, наприклад: «Я нерішучий» — «Є ситуації, у яких мені вдається швидко прийняти рішення».

3. Вправа «Фотовиставка».

Психолог. Сьогодні ми вчитимемося переборювати свою злість за допомогою керованої фантазії. Сядь зручно, глибоко вдихни і заплющ очі. Уяви, що ти потрапили на невелику фотовиставку, де є фотографії людей, які тебе образили, і ти досі гніваєшся. Вибери якусь одну і зупинися біля неї. Згадай конфліктну ситуацію, пов’язану з цією людиною. Уяви, що ти розмовляєш з нею, виражаєш свої почуття. Не стримуй емоцій, говори їй все, що тобі заманеться. Якщо ти закінчили, дай знак — кивни головою, вдихни 3—4 рази і розплющ очі.

4. Вправа «Сипучий пісок».

Психолог. Коли ти засмучена, постарайся усвідомити, чому так сталося і в чому це виявляється, наприклад: «Я гніваюся, тому що він узяв мою річ без дозволу. Я відчуваю злість у грудях».

Зміни свою звичайну реакцію і скажи: «Сипучий пісок». Ці слова виражають зациклення на емоції. Якщо ми зациклені на почутті злості, ми не можемо з нього вибратися, як із сипучого піску. Коли ми промовимо: «Сипучий пісок», — то нагадаємо собі про це й усвідомимо, що треба щось змінити. Ти можеш розказати людині, яка викликала у тебе негативні емоції, про те що відчуваєш: «Коли ти робиш так, я відчуваю себе...» Це буде виявом влади над собою, а не демонстрацією власної вразливості. Якщо тобі це важко зробити, глибоко вдихни і прогуляйтеся. Можна сказати: «Я піднімаюся над цим почуттям. Я покидаю його, а не застрягаю в ньому».

Категория: Середня школа | Добавил: Lili_a
Просмотров: 657 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
avatar