Главная » Файлы » Методична скарбничка » Середня школа

ПРОГРАМА «ЗАПОБІГАННЯ ТА ОБМЕЖЕННЯ АГРЕСИВНОЇ ПОВЕДІНКИ ПІДЛІТКІВ»
2015-12-06, 6:28 PM

ЗАНЯТТЯ З

1. Методика визначення проблем у самосприйнятті дитини

Інструкція. Доповни речення на власний розсуд.

1.           Я людина, яка...

2.           Мені найбільше хочеться...

3.           У моїй зовнішності мені...

4.           Я почувався б щасливішим, якби...

5.           Коли мені потрібно швидко відповісти, я...

6.           Коли мені не щастить, я...

7.           Вважаю, що діти мене...

8.           Коли сміються за моєю спиною, я...

9.           Найгірше, коли...

10.         Мені в собі подобається...

2. Вправа «Ситуація»

Психолог. Згадай або придумай ситуацію, де ти почуваєшся невпевнено або дієш не так, як хотілося б. Поміркуй, що це за ситуація; що відбувалося б, як би ти діяв так, як звик; що ти спробував би зробити самостійно; хто міг би тобі допомогти.

3.Вправа «Рубання дров»

Психолог. Ти бачив, як рубають дрова? Показажи, як треба тримати сокиру? У якому положенні мають бути руки і ноги? Стань так, щоб біля тебе було трохи вільного місця. Зараз рубатимемо дрова. Постав колоду на пеньок, підніми уявну сокиру над головою й опусти її, промовляючи: «Ха-а-а!» (Під час гри мають змогу витратити негативну енергію, що накопичилася.)

4. Релаксація «Повітряна кулька»

Психолог. Уяви собі, що у ваших грудях міститься повітряна кулька. Вдихни через ніс і повністю наповни легені повітрям. Видихни ротом і відчуй: як воно виходить із легень. Повторюй не поспішаючи. Дихай й уявляй, як кулька наповнюється повітрям і стає дедалі більшою. Повільно видихни ротом, ніби повітря тихенько виходить із кульки.

Зроби паузу, полічи до десяти. Знову вдихни і наповни легені повітрям. Затримай його, уяви, що кожна легеня — це надута кулька. Видихни повільно. Повтори тричі. Зупинись і відчуй, що ти сповнений енергією, а напруження зникло.

ЗАНЯТТЯ 4

1.Бесіда про поведінку людей, яка викликає роздратування

Учасник обґрунтовує свою відповідь.

2.Вправа «Емблема».

Матеріали: папір, кольорові олівці.

Психолог пропонує спробувати себе в ролі творців. Необхідно створити емблему для футболки, яку вона носили б. Вона має відображати сутність людини, відповідати її характеру. Напри­кінці вправи відбувається захист робіт.

3.Вправа «Сердиті кульки».

Матеріали: повітряні кульки.

На занятті дитина надуває і зав’язує кульки. Кулька символізує тіло, а повітря в ній — роздратування, гнів.

  • Чи може зараз повітря входити або виходити з кульки?
  • Що відбувається, коли почуття сповнюють людину?
  • Якщо людина роздратована, чи може вона зупинитися, обміркувати все?

Психолог. А зараз різко стисни кульку, щоб вона лопнула.

— Чи безпечний цей спосіб вираження гніву? Якщо кулька — це людина, що з нею трапилося?

Надуй ще одну кульку і випустіть трохи повітря. Знову різко стисни.

— Кулька зменшилася чи вибухнула?

  • Чи можна такий спосіб вираження гніву вважати безпечним?

Таким чином ми контролюємо наші почуття. Здуватимемо кульку повільно, доки не випустимо все повітря.

4. Релаксація «Зменшення об’єкта».

Психолог. Починаємо з глибокого дихання і розслаблення. Замруж очі й уяви, що ти говориш з людиною. Вона робить те, що викликає, у тебе злість. А тепер уяви, що під час розмови людина зменшується, її голос слабшає, стає невпевненим. Зменшуй її доти, доки вона не видасться тобі не такою значною. А тепер поспостерігай за вашою розмовою ніби збоку. Якою тобі здається ситуація? Якщо ти закінчили свою вправу, кивни головою. Поділися своїм досвідом.

Категория: Середня школа | Добавил: Lili_a
Просмотров: 609 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
avatar