Главная » Файлы » Методична скарбничка » Середня школа

ПРОГРАМА «ЗАПОБІГАННЯ ТА ОБМЕЖЕННЯ АГРЕСИВНОЇ ПОВЕДІНКИ ПІДЛІТКІВ»
2015-10-11, 6:36 PM

 

ЗАНЯТТЯ 1

Мета: зняти стан психологічного дискомфорту; усвідомити те, що лю­дина має прагнути до самовдосконалення; розвивати вміння правильно оцінювати себе і свої можливості.

1.Прийняття правил роботи.

Обговорення санкцій на їх порушення.

2.Вправа «Давайте поговоримо».

Мета: з’ясувати причини, що викликають роздратування та гнів кожної дитини, скласти їхній перелік; розглянути ситуації, у яких це відбувалося, налаштувати дітей на позитивне сприймання невдач.

Психолог. У житії кожної людини виникають ситуації, які її так дратують, що хочеться на когось накричати і навіть ударити. Чи траплялися з вами такі ситуації? Давайте поговоримо про це.

3.Бесіда «З чого складається людина?»

4.Вправа «Хто я?»

Дитині пропонують 10 разів дати відповідь на запитання «Хто я?», аналізуючи себе (згрупувати позитивні та негативні риси, порівняти, які переважають, зробити відповідні висновки).

5.Проективна методика «Малюнок людини»

Дитині пропонується зобразити на малюнку людину. Аналізуючи малюнок, психолог робить висновок про рівень агресії дитини.

Малюнок агресивної дитини символізує:

•  голова — розум і контроль;

•  тіло — почуття, пристрасть;

•  шия — можливість контролю розуму над емоціями;

•  руки — встановлення контакту з близькими людьми;

•  ноги — опора в реальності й свобода пересування;

•  очі — орган суму, тривоги та контролю;

•  вуха — можливість чути і слухати, сприймати інформацію на свою адресу;

•  рот — можливість розмовляти, їсти та ображати.

Використання яскравих гонів свідчить про позитивний стан дитини, а похмурих — про знижений емоційний стан; поєднання червоного кольору з чорним — про агресивність. Запитайте в дитини, кого вона зобразила, весело їй чи сумно.

6.Релаксація «Дихання на 7—11»

Психолог. Необхідно протягом 20 секунд дихати дуже повільно і глибоко. Якщо спочатку відчуєте труднощі, не напружуйтесь, а просто рахуйте до 7, коли вдихаєте; рахуйте до 11, коли видихаєте. (Вправа допомагає зняти фізичне напруження.)

ЗАНЯТТЯ 2

1.Бесіда «Чи корисний гнів?»

2.Гра «Жестовий етюд»

Дитині за допомогою жестів пропонується зобразити різні дії людини, тобто розіграти «жестовий етюд».

Психолог. Покажи, як він умивається зранку?

3.Вправа «Обличчя засмагає»

Проводиться під релаксаційну музику.

Психолог. Уявіть себе на березі теплого моря. Ви лежите на жовтому піску обличчям до сонця. Воно пестить вас теплим промінням. Тепло падає на чоло, потім на ніс, губи, підборіддя. Тіло розслаблене. Обличчя засмагає.

Категория: Середня школа | Добавил: Lili_a
Просмотров: 654 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
avatar