Главная » Файлы » Методична скарбничка » Середня школа

ФОРМУВАННЯ НАВИЧОК ПОВЕДІНКИ У КОНФЛІКТІ ТА ЗНИЖЕННЯ АГРЕСИВНОСТІ
2018-02-19, 12:30 PM

Етап 3. Формування комунікативних навичок

1.Вправа «Компліменти»

Учасники, сидячи у колі, обмінюються компліментами (за годинниковою стрілкою).

2.Рольова гра «Нова сукня»

Двоє учасників розігрують таку сценку: зустрічаються дві подруги. Одна каже іншій, що вона гарно виглядає у новій сукні. Інша відповідає, що сукня вже поношена, у масних плямах тощо.

3.Вправа «Малювання удвох»

Учасники групи у парах, тримаючись удвох за один олівець, повинні без слів намалювати й підписати малюнок.

4.Вправа «Жестові етюди»

Один учасник групи показує жестами завершену ситуацію і залучає до неї інших членів групи (наприклад, відкручує кран і миє руки, умивається, набирає воду в долоні і передає її по колу).

5.Вправа «Чи вміємо ми слухати?»

Учасники групи поділяються на перший-другий. Діти з першими номерами виходять за двері та отримують завдання розказати, як вони сьогодні провели ранок (тема може бути різноманітною). Діти з другими номерами отримують завдання — не слухати своїх співрозмовників і будь-яким чином показувати свою незацікавленість тим, про що розповідає партнер; але після того, як  подається сигнал (наприклад, сплесне в долоні), вони повинні виявити надмірну зацікавленість розмовою.

Після закінчення вправи учасники з першими номерами діляться своїми враженнями та обговорюють уміння, якими необхідно оволодіти, щоб стати хорошими співрозмовниками.

6.Вправа «Плітка»

7.Вправа «Плече до плеча»

Двоє учасників сідають плечима одне до одного і розмовляють на вільну тему впродовж 3—5 хв. Після цього вони діляться своїми враженнями. Чи легко їм було розмовляти?

8.Вправа «Наполегливість — опір»

Учасники діляться на пари. Один з них щось вимагає, а другий вказує на причину, чому він змушений відмовити. Гра закінчується, коли одному з учасників вдається переконати іншого. Після завершення учасники обговорюють, що допомагало відстоювати свою думку, а що заважало.

9.Вправа «Я тобі дарую»

Пара учасників сідає в центрі кола. Перший учасник називає ім’я партнера і говорить, що йому дарує. Наприклад: «Оксано, я тобі дарую місяць на небі». Партнер повинен подякувати, назвати ім’я першого учасника, повторити, що він подарував, і сказати, що сам дарує у відповідь. Гра закінчується, коли в когось з учасників не вистачить фантазії на наступний подарунок або він забуде назвати ім’я партнера, перелічити подарунки чи переплутає їх послідовність.

Етап 4. Формування навичок знаходити конструктивний вихід із конфліктної ситуації

1.Вправа зі Здоровчиком

Передаючи Здоровчика (м 'яку іграшку), учасники виголошують привітання групі, свої почуття, думки, які в них є на цей момент.

2.Вправа «Капелюх»

Учасникам пропонують роздивитися деякі емоції людини і намалювати ті, які їм найбільше до вподоби. Після цього підлітків ознайомлюють з такою ситуацією: «Пан А випадково залишив капелюха на кріслі, а пан В, не помітивши капелюха, сів на нього». Ситуація програється у парах. Кожному дається картка із зображенням певної емоції, відповідно до якої він має зіграти свою роль. Наприклад:  «А — оскаженілий. В — винний; або А та В радісні, щасливі».

3.Вправа «Драбинка»

У цій вправі учасники вступають у конфліктний діалог. Перший говорить щось суперникові. Другий відповідає йому словосполученням з кількох слів. Потім — знову перший. Кожний наступний словесний вираз має бути на тон вищий, але кричати не треба. Програє той, хто не зможе підвищити тон, знайти речення, яке перевершить останнє висловлювання суперника.

4.Вправа «Здобуття місця у групі»

Група утворює тісне коло, намагаючись не пропустити учасника, як проривається у центр.

Досвід здобуття місця у групі може бути корисним для невпевнених у собі підлітків, «невидимих» дітей, для тих, кого не приймає група.

5.Вправа «Мух найкраще ловити на мед»

Мета: розвивати вміння самоаналізу власних вчинків, вміння прислухатися до відчуттів, обирати конструктивні форми досягнення результатів.

Учасники діляться на пари, хтось один стискає руку в кулак. Інший має якомога швидше розтулити кулак партнера.

  • Хто використав інші методики, крім силових?  

— Чи змогли ви досягти своєї мети?

— Що ви відчували, коли силою намагалися розтулити кулака?

— Які більш ефективні методи можна було застосувати?

6.Вправа «Заборонений плід»

Учасники почергово показують, як вони поводитимуться в ситуації, коли їхні бажання не збігаються із зовнішніми нормами поведінки. «Заборонений плід» кладеться на стілець, що стоїть у центрі кімнати. Кожен має підійти до стільця і показати, що він зробить із «забороненим плодом».

7.Вправа «Чарівність»

Дітям пропонують написати таємну записку кожному учасникові, у якій описуються його «риси чарівності». Обов’язково слід написати, де він мешкає; стати в коло й створити зірку, простягнувши руки у центр кола й тихесенько пройтися під звуки повільної музики. Записки спочатку потрібно скласти усі разом, а потім кожний шукає «послання» на свою адресу.

8.Заключна гра «Чарівна зірка»

 Колись, дуже давно, жила на світі Зірка. Їй  було прикро, що на неї ніхто не звертає уваги, і вона вирішила піти до мудреця. Прийшовши, вона запитала: «Чому мене не помічають?» Чаклун відповів на це, що світло зірок гасне, коли поряд є сонце, і запропонував їй жити на небі, з’являючись лише вночі. Він також попередив, що там холодно й страшно. Але Зірка нічого не злякалась, і чаклун за її хоробрість, за її бажання дарувати людям світло, зробив подарунок: не одна Зірка стала жити на небі, а багато-багато нових зірок з’явилися там, щоб їй не було самотньо. Та щоб навіки зберегти пам’ять про Зірку, мудрець подарував кожній людині її дочку — маленьку зірочку. (Далі учні повинні відгадати, де ж ці зірочки?) (Відповідь. У кожному з нас.)

Тому мені б хотілося, щоб ви створили одну велику зірку. Станьте в коло. Зробіть коло таким тісним, щоб, коли кожний із вас  протягне руку до середини кола, сформувалася зірка. Ця зірка дуже тепла, тому що вона готова дарувати своє світло, зігріваючи сяйвом своєї доброти всіх навкруги. Кожен із вас має своє особливе світло, але кожен з вас також приймає й світло інших. Усі разом ви склали одну велику зірку, світло якої набагато яскравіше, ніж кожного окремо. А тепер покажіть мені, як ваша чудова велика зірка повільно рухається на небі (діти пересуваються маленькими кроками під музику).

Категория: Середня школа | Добавил: Lili_a
Просмотров: 509 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
avatar