Главная » Файлы » Методична скарбничка » Середня школа

ФОРМУВАННЯ НАВИЧОК ПОВЕДІНКИ У КОНФЛІКТІ ТА ЗНИЖЕННЯ АГРЕСИВНОСТІ
2018-02-19, 12:27 PM

Етап 2. Зниження рівня агресивності

1.Вправа «Нетрадиційне привітання»

Учасники ходять по кімнаті й за командою психолога при зустрічі вітаються:

а) долонями;

б) колінками;

в) чолом;

г) боком.

2.Вправа «Повітряні кульки»

Дітям демонструються повітряні кульки. Одна з них надута дуже слабко, друга — середньо, а третя — дуже сильно. Учасникам пропонують поміркувати над тим, що може з кожною кулькою статися (вона може луснути або «прожити» довше), і потім застосувати цей приклад, використавши правило: «Переповнення будь-якими емоціями, насамперед негативними, для людини так само небезпечне, як занадто багато повітря в кульці».

3.Вправа «Камінець у чобітку»

Дітям розповідається історія, коли камінець потрапляє до чобіт. Спочатку він не відчувається, а потім з’являється рана, починає боліти. Ця ситуація порівнюється з конфліктом. Висновок — завжди корисно говорити про свої проблеми одразу ж, як ви їх відчули. Потім кожен учасник має сказати: «У мене камінець у чобітку», — і розповісти про те, що в цю мить його турбує. Якщо все гаразд, треба сказати так: «У мене немає камінця у чобітку».

4.Вправа «Розбита склянка»

Підліткам пропонується уявити ситуацію, коли розбивається склянка і поміркувати, як змінити те, що сталося.

«Розбита склянка» — це щось таке, що нас засмучує, але що ми не можемо змінити.

Після обговорення потрібно дійти висновку, що у світі є багато ситуацій, які ми не в силах змінити, але ми можемо змінити ставлення до них.

5.Вправа «Малюємо злість»

Учасникам пропонують намалювати свою злість так, як вони її уявляють, а потім знищити малюнок (розірвати, викинути, зібгати, вкинути в багаття).

6.Вправа «Я ображаюсь, коли...»

Кожен учасник по колу завершує це речення. У кого ще подібні ситуації викликають образу? Після цього обговорюють найтиповіші ситуації, які викликають образу, причини їх виникнення та способи звільнення від них.

7.Руханка «Рубання дров»

Кожному учаснику пропонується уявити в руці сокиру та п’ять дерев’яних дубців. Рубати треба починати за командою: «Ха!», «Увага! Раз, два...»

Цей прийом допомагає поліпшити настрій та звільнитися від агресії, яка накопичилася за день.

8.Вправа «Помийне відро»

Учасникам пропонують написати на папері свої погані думки (ті, що заважають). Далі порвати папір на шматки і викинути геть.

9.Релаксація «Сонечко і хмарка»

Учасникам пропонується сісти якомога комфортніше, зробити глибокий вдих і видих. Відчути, як з кожним вдихом і видихом хвиля спокою покриває тіло... Уявити, що знаходишся на березі моря, сонце світить яскраво, шепоче лагідний вітрець. Але вмить сонечко сховалося за хмарку, відчувається свіжість. Треба напружитися для того, щоб розігрітись. Сонце знову з’явилося, стало дуже спекотно. Тебе розморило на сонечку, розслабились усе тіло, руки, ноги...

10.Гра «Чарівне заклинання сердитої людини»

У цій грі діти вчаться використовувати альтернативні варіанти сварки. Пропонується ходити по кімнаті в хаотичному порядку під музику. Коли музику вимикають, вони мають негайно зупинитись, повернутися до людини, яка знаходиться найближче, і казати їй слова сердитої людини: «ялинки-драбинки» або «тух-тібі-дух» (вони можуть обрати будь-яке).

Висновок: якщо ти злишся, то треба промовити слова сердитої людини.

11.Вправа «Пострушуй невдачі»

Підліткам пропонується згадати, як струшується мокрий пес (як він трусить головою, спиною, ногами), і спробувати виконати ті самі рухи. При цьому можна ричати. Таким чином позбуваються неприємних відчуттів.

12.Рефлексія «Що найбільше запам'яталося та сподобалося?»

Категория: Середня школа | Добавил: Lili_a
Просмотров: 368 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
avatar