Главная » Файлы » Методична скарбничка » Середня школа

ФОРМУВАННЯ НАВИЧОК ПОВЕДІНКИ У КОНФЛІКТІ ТА ЗНИЖЕННЯ АГРЕСИВНОСТІ
2018-02-19, 12:24 PM

Мета: розвивати навички спілкування; формувати толерантне ставлення до людей та вміння конструктивно виходити із суперечливої ситуації.

Завдання:

•    розвивати емоційну сферу: формувати вміння розрізняти емоції, називати й виражати їх;

•    формувати навички встановлення контактів;

•    закріпити впевненість у собі;

•    розвивати вміння слухати та розуміти інших;

•    навчити стримувати свої агресивні вияви;

•    одержати знання щодо конструктивного відстоювання своєї позиції;

•    формувати позитивне ставлення до ровесників.

Етап І. Розвиток емоційної сфери підлітків та вмінь керувати емоціями

1.Вправа «Знайомство»

Учасники поділяються на пари. За 5 хв кожен має розповісти партнерові про себе і навпаки. Після цього один підліток стає за спиною другого, кладе руки йому на плечі і знайомить з групою. Розповіді про партнерів здійснюються по колу за годинниковою стрілкою.

2.Вправа «Прийняття правил групи»

Шляхом спільних обговорень створюються правила і одразу записуються на великому аркуші паперу.

3.Вправа «Слухаємо себе»

Це вправа на ауторелаксацію. Дітям пропонують зручно влаштуватись і, заплющивши очі, «зазирнути» всередину себе — відчути свій настрій. Після того, як виконали інструкцію і розплющили очі, вони мають уважно роздивитися малюнки, на яких зображені певні емоції і визначити свій настрій. Потім — намалювати його. Далі треба розділити сторінку навпіл: в одній колонці намалювати ті емоції, які їм подобаються, а в другій — ті, що не подобаються.

4.Вправа «Сипучий пісок»

Пропонується пригадати ситуацію, яка засмутила людину, і спробувати усвідомити, чому все так сталося. Далі – змінити свою звичайну реакцію і сказати: «Сипучий пісок». Ці слова виражають зациклювання на емоції.

Якщо ми зациклюємося на почутті злості, то не можемо з нього вибратися, як із сипучого піску. Коли ми скажемо чарівну фразу, то одразу ж нагадаємо собі це та усвідомимо, що треба щось змінювати.

5.Вправа «Чарівна крамниця»

Учасникам пропонується назвати риси, які їм притаманні. Потім пропонується уявити, що вони перебувають у чарівній крамниці, де він продавець. Кожен учасник може обміняти риси (мудрість, сміливість, чесність тощо), яких, на його думку, забагато і ними можна поділитися з іншими, або ті, яких він хоче позбутися, на риси, яких не вистачає. «Покупець» здає свої риси, а «продавець» цікавиться, чи є те, чого потребує «покупець», і скільки він міг би дати взамін.

6.Вправа «Міцне дерево»

Учасники поділяються на пари. Психолог пропонує похитатися з носків на п’ятки, при цьому плавно притискаючи п’ятки до підлоги, доки не буде відчуватися легка розтяжка у м’язах.

Далі треба постояти кілька секунд, напруживши м’язи живота, ніг і грудей. Постаратися відчути себе міцним деревом, коріння якого проросло глибоко в землю, яке здатне витримати будь-яку негоду.

7.Вправа «Глибоке дихання»

Дихання заспокоює нервову систему і гасить емоції. Коли ми глибоко дихаємо, то позбуваємося думок, що нас хвилюють, відчуваємо, що можна контролювати свої думки, а не підкорятися їм.

Глибоко вдихніть носом, порахуйте до восьми, після чого повільно випускайте повітря через рот (губи напівстулені), при цьому рахуйте до шістнадцяти або більше, так довго, як зможете. Відчуйте, як зникає напруження.

8.Криголам «Мій день народження»

Завдяки цій вправі демонструється важливість мови тіла. Учасникам пропонується стати к шеренгу: а) за знаком зодіаку; б) за порами року народження.

Важливо підтримувати для цього дружню, приємну атмосферу, підбадьорювати учасників, наголошувати на вдалому використанні технік ефективного спілкування.

9.Вправа «Поділися гарним настроєм»

Якщо в когось із підлітків поганий настрій, інші «дарують» йому частинку свого гарного настрою: тримаючи долоні відкритими, говорять щось приємне.

10.Вправа «Усмішка по колу»

Діти, взявшись за руки, усміхаються по черзі одне одному, дякуючи за роботу на занятті.

Категория: Середня школа | Добавил: Lili_a
Просмотров: 389 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
avatar