Главная » Файлы » Методична скарбничка » Середня школа

5 клас: від адаптації до успіху!
2016-09-23, 9:44 PM

Мета: створення атмосфери доброзичливості, підвищення адаптаційних можливостей дітей; розвиток навичок вербального й невербального спілкування, стимуляція особистої активності дитини в різних життєвих ситуаціях.

Хід заняття

  1. Знайомство учасників групи. Вправа «Асоціація імені».
  2. : встановлення емоційного контакту.

Інструкція: кожний учасник називаючи своє ім’я, на першу літеру імені називає якусь свою характерну рису, що також починається з цієї літери. Наступний учасник повторює імена й характеристики попередніх учасників і додає своє.

Наприклад: Віра — відповідальна.

Віра — відповідальна, а я — Женя — життєрадісний...

  1. Вправа «Невербальне привітання».
  2. зняття емоційного напруження, розвиток уміння невербального спілкування.

Інструкція: учасники групи хаотично рухаються по кімнаті під музику. Необхідно зустрітися з кожним і привітатися очима.

  1. Вправа «Актуальне самопочуття».
  2. налаштовування на роботу в групі.

Інструкція: кидаючи одному з учасників м’яч, називаємо його ім’я. Той, хто отримав м’яч, виходить у коло і звуками, жестами, позою виражає свій внутрішній стану цей момент. Інші учасники повторюють за ним рухи, намагаючись відчути цей стан. Потім група вгадує, який стан був продемонстрований. Учасник кидає м’яч іншому, й той демонструє свій настрій.

  1. Гра «Знайди пару»
  2. розвиток невербального спілкування, стимулювання пошуку засобів виразної поведінки.

Інструкція: ведучий роздає учасникам картки, на яких написані назви тварин. Назва кожної тварини повторюється 4—5 разів. Завдання учасників: мовчки, не показуючи свої картки нікому, відшукати «свою групу». Можна користуватися виразними засобами, не можна відтворювати характерні звуки тварини, зображення якої у вас є. Коли хтось вирішить, що він знайшов своїх, то залишається біля них, але стоїть мовчки. Коли всі згрупуються, ведучий перевіряє, що вийшло.

  1. Вправа «Доторкнися до зірок»
  2. розслаблення й формування оптимістичного ставлення до життя. (Діти не тільки розслабляються фізично, але й зміцнюють свою впевненість у тому, що вони можуть досягти своїх цілей.)

Інструкція: ведучий звертається до дітей: «Станьте зручніше й заплющіть очі. А тепер я звертаюся до кожного з вас: Три рази глибоко вдихни та видихни. Уяви собі, що над тобою нічне небо, на якому багато зірок. Вибери найяскравішу зірку. Уяви, що це твоя мрія, бажання щось мати чи стати кимось у майбутньому (15с).

Тепер розплющ очі, простягни руки до неба, щоб доторкнутися до своєї зірки. Намагайся з усіх сил! Ти обов’язково зможеш дістати свою зірку. Зніми її з неба, обережно поклади перед собою в гарний великий кошик...».

Коли всі діти покладуть «зірки» в «кошики», можна продовжувати далі:

«Опусти руки, заплющ очі й вибери прямо над собою іншу яскраву зірку, яка нагадує тобі іншу твою мрію... (10 с). А зараз розплющ очі, потягнись обома руками якомога вище й дістань її з неба. Поклади цю зірку до кошика...».

Глибоко вдихай, коли тягнешся за «зіркою», й видихай, коли її дістаєш та кладеш у «кошик».

Обговорення: розповідь кількох учасників про одну із зірок та те, що вона для нього значить.

  1. Рефлексія.
  • Що нового дізналися про себе?
  • Що було цікавим?
  • Який зараз у вас настрій? 
Категория: Середня школа | Добавил: Lili_a
Просмотров: 411 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 5.0/1
Всего комментариев: 0
avatar