Главная » Файлы » Методична скарбничка » Робота з педколективом

Зроби з лимону лимонад. Гармонія з почуттями. Формування емоційної стабільності
2018-02-19, 12:50 PM

Заняття з елементами тренінгу для педагогів. Зроби з лимону лимонад. Гармонія з почуттями. Формування емоційної стабільності.

Мета: гармонізувати внутрішній світ учасників;  розвивати позитивне мислення; формувати адекватну самооцінку; вміння приймати рішення; сприяти зняттю психоемоційного напруження.

Хід роботи

1. Вступна частина.

Доброго дня всім! Я рада вас бачити на нашому тренінговому занятті. Сьогодні ми з вами спробуємо дещо заглянути у свій внутрішній світ, спробуємо бути майстром свого життя – жити в гармонії із собою та світом, і налаштуватися на позитивне світосприйняття. Тема нашого тренінгогово заняття «Зроби з лимону лимонад».

2. Самопрезентація «Ініціали».

Кожному учаснику пропонується привітати всіх, назвати своє ім’я на тренінгу і власні позитивні якості, що починаються з літер ініціалів. Наприклад, Петренко Тетяна Борисівна – працьовита, товариська, бадьора. Усі вітаються і представляються по колу.

3. Вправа «Стакан із водою»

Присутнім пропонується подивитися на стакан, заповнений наполовину водою, і розповісти про те, що вони бачать перед собою: наполовину повний стакан чи наполовину порожній?

Деякі присутні скажуть, що стакан наполовину повний (це оптимісти), а хтось – наполовину порожній (песимісти).

Питання:

Як ви вважаєте, чому у вас різні відповіді на одну і ту ж річ? Чому так стається, і взагалі, чи важливо для життя кожної людини, ким бути – оптимістом чи песимістом?

Узагальнення

Відмінність полягає в тому, що кожна людина оцінює свої дії, себе, інших людей по-різному. Одні думають позитивно, інші – негативно. Що позитивніше людина налаштована стосовно себе і інших – то краще складається її життя, і навпаки. То ким краще бути?

Оптиміст об’єктивно оцінює себе і власні можливості. Якщо він помічає в собі відсутність певних здібностей, то не засмучується, а просто спрямовує власні сили на ті сфери діяльності, в яких його таланти можуть розкритися повніше. Він щиро вірить у перемогу, і в цьому вся його суть – налаштована на перемогу підсвідомість лише виконує закладену в неї програму. Оптимізм – це світосприйняття, що характеризується бадьорістю, вірою в майбутнє, схильністю в усьому бачити добрі, світлі сторони. Саме оптимізм допомагає людині гідно витримати складні етапи життя, продовжувати жити і творити. Тому це і є важливою якістю людини, котра свідомо націлює своє життя на успіх.

4. Вправа «Плюси і мінуси»

Учасникам пропонується вигадати і описати приклади двох життєвих подій – хорошої і поганої. Потім всі об'єднуються у підгрупи по три-чотири учасника і розповідають свої приклади. До кожної з цих подій придумують по три позитивні і негативні моменти. Через 10 хвилин представники від кожної групи озвучують приклади подій, також хороші і погані наслідки.

Наприклад, приклади хороших подій: новий комп'ютер, переїзд, відпочинок на річці, день народження, подарунок, мрія здійснилася, учні привітали. Поганих: вимкнули світло, підвищилися ціни на …, по дорозі на роботу впали, забили коліно, зламалася побутова техніка.

Питання:

Від чого залежить наше життя, успіхи, невдачі, щастя? Лише від життєвих подій?

До чого призводить «однобокість» такого сприйняття?

Висновки.

Певну частину життєвих подій можна однозначно віднести до хороших чи поганих, але їм більшості притаманні як позитивні, так і негативні сторони. Та часто ми помічаємо тільки щось одне, особливо важко помітити позитивне в негативних подіях.

Шекспір говорив, що немає нічого ні доброго, ні поганого, тільки наша уява робить події такими. Коли доля дає вам лимон, намагайтеся зробити з нього лимонад. Найважливіше в житті полягає в тому, щоб максимально використовувати свої успіхи. Кожен дурень здатен на це. Справді важливим є вміння скористатися втратами. Це потребує розумових зусиль, в цьому і полягає відмінність між розумною та нерозумною людиною.

Авраам Лінкольн якось заявив: «Більшість людей є щасливими настільки, наскільки вони вирішили ними бути».

5. Руханка «Колода карт».

Учасники сидять у колі. Ведучий пропонує помінятися місцями тим, хто:

· має у своєму імені літеру «А»;

· народився влітку;

· у своєму одязі має чорний колір;

· полюбляє дивитися комедії;

· любить співати під карооке;

· у кого вдома живуть домашні тварини;

· любить їсти смажену картоплю.

Обговорення: учасники висловлюють свої емоції та почуття, що виникли під час гри.

6. Вправа «Синя пташка»

Учасникам пропонується зручно сісти, заплющити очі й уявляти те, що говоритиме тренер.

Одного разу синя пташка зненацька влетіла у вікно вашої кімнати і потрапила у пастку. Щось у цій пташці вас приваблює, і ви вирішили залишити її в себе. Але, на ваш подив, наступного дня пташка змінює колір із синього на жовтий! Ця незвичайна пташка змінює кольори щоночі: вранці третього дня вона яскраво-червона, а на четвертий день стає зовсім чорною. Якого кольору пташка, коли ви прокидаєтесь п’ятого дня?

Перед кожним учасником на столі – малюнок пташки, який необхідно розфарбувати, зобразивши пташку на п’ятий день.

Інтерпретація.

Пташка, яка влетіла до кімнати, комусь здається символом удачі, когось змушує непокоїтися про те, що щастя буде нетривалим. Реакція людини демонструє, як вона реагує на труднощі й невизначеність у реальному житті.

Ті, хто побачив, що пташка залишиться чорною, сприймають життя песимістично і схильні вважати, що, якщо ситуація одного разу погіршилася, то вона вже ніколи не нормалізується.

Ті, хто сказав, що пташка знову стала синьою, оптимісти, які вірять у те, що життя – суміш гарного й поганого, і не слід боротися з цією реальністю. Оптимісти сприймають неприємності спокійно й дозволяють життю тривати без зайвого занепокоєння та стресу. Такий погляд дає змогу благополучно переносити хвилі нещасть і протистояти їм.

Ті, хто відповів, що пташка була білою, під тиском поводяться спокійно й рішуче. Вони не витрачають часу на хвилювання й нерішучість, навіть коли ситуація розвивається не на їхню користь.

Тих, у кого пташка стала золотою або іншого кольору можна описати словом «сміливий». Однак потрібно пам'ятати, що межа між сміливістю і нерозсудливістю дуже тонка.

Висновки.

Кожна людина прагне радості та щастя, а надійний шлях до неї – контроль над думкою. Щастя залежить не так від зовнішніх чинників і обставин, як від внутрішніх думок, не від того, що у вас є, чи хто ви є, не від того, де ви живете і ким працюєте.

Почуття щастя чи нещастя залежить від стану розуму. Так, дві різні людини, перебуваючи у такому самому місці, роблячи ту саму справу, володіючи приблизно однаковою сумою грошей, можуть по-різному почуватися: одна – жалюгідною, інша – щасливою. Чому? Через різні переконання.

Тож стежте за своїми думками – вони стають словами, стежте за своїми словами – вони стають вчинками, стежте за своїми вчинками – вони стають характером, стежте за своїм характером – він визначає вашу долю.

7. Байка «Про мужність ризикнути, спробувати»

Король запропонував своїм синам випробування, щоб обрати серед них гідного зайняти важливу посаду при дворі. Він підвів їх до дверей у віддаленому кутку саду. Двері були великі і, здається, вросли глибоко в землю.

· Хто з вас може відчинити ці кам’яні величезні двері? – спитав король.

Один за одним сини виходили вперед, оцінюючи оглядали двері, промовляли: «Ні», відходили. Інші, почувши, що кажуть їхні попередники, взагалі не наважувалися на випробування. Тільки останній з синів підійшов до дверей, уважно роздивився їх, доторкнувся, спробував зрушити. Нарешті сильно смикнув – і двері відчинилися. Воно не були замкнені, необхідно було тільки бажання усвідомити це та мужність рішуче діяти.

Король сказав:

· Ти отримаєш посаду при дворі, тому що не покладався лише на те, що бачив і чув, а сподівався на особисті сили та ризикнув спробувати.

Питання:

Чому інші люди не змогли відчинити двері? Завдяки чому останньому сину вдалося їх відчинити?

Висновки.

Дуже багато людей не досягають того, чого хочуть, через свій страх дій або провалу. Лише той досягне успіху, вважатиметься щасливцем долі, хто доклав багато зусиль, праці, наполегливості, не боявся ризикнути і спробувати. Тож просіть у життя більшого. Прагніть кращого! Що тоді, можливо, не все вам вдасться, але ж якась частина з того, про що ви мріяли, обов’язково збудеться.

8.Зворотний зв'язок. «Я обираю позитив».

Учасникам пропонується обрати фігурку людини в дії і написати на ній, що б вони змогли змінити у собі після заняття і, що їм сподобалося на занятті.

Категория: Робота з педколективом | Добавил: Lili_a
Просмотров: 578 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
avatar