Главная » Файлы » Методична скарбничка » Робота з батьками

Тренінг " Мандруємо в сімейній спільноті"
2016-05-02, 7:47 PM

МАНДРУЄМО В СІМЕЙНІЙ  СПІЛЬНОТІ.

Мета: ознайомити  учасників  із  відомими моделями  взаємостосунків  в сім’ї, сприяти  формуванню позиції  батьків в  спілкуванні, згуртування  групи; створення  емоційного комфорту  в групі, актуалізація  уявлень  про  інститут  сім’ї.

Хід заняття

1. Привітання.

Мета: створення  доброзичливої,  комфортної  атмосфери  в  групі.

Психолог  вітає  учасників  групи  та   говорить  про  те, що метафорична  назва  наших  зустрічей  вибрана  не  випадково, бо  життя - це, справді, мандрівка, яка  завжди  пов’язана  із  сім’єю. Саме  в  батьківському  домі  людина  здобуває  свій  перший  життєвий  досвід, отримує  настанови, як  потрібно  ставитись  до інших  людей, вчиться  допомагати  один  одному, як  організувати  себе, а  також  відповідальності. Наші  зустрічі  допоможуть  вам:

  • усвідомити  вашу  соціальну  роль в  формуванні  особистості  дитини;
  • отримати навички  толерантного  спілкування;
  • навчитись  ототожнювати  себе з  дітьми, співпереживати  разом  з  ними;
  • розуміти  та розпізнавати  вікові  особливості  розвитку  дітей;

іншими  словами

ДОПОМОЖУТЬ   ЗНАЙТИ  СВІЙ  ШЛЯХ  ДО  СЕРЦЯ  ВЛАСНИХ  ДІТЕЙ

2. Вправа  «Знайомство»

Мета: сприяти згуртованості  в  групі,  вмінню  презентувати  себе, створення  доброзичливої  атмосфери  в  групі (20  хв.)

Ресурси: папір  А-4, маркери,  ножиці, кольоровий  папір, клей.  

        Тренер пропонує  учасникам  пригадати, що таке реклама. Так, як  ми  бачимо  безліч  рекламних  роликів, то  маємо  уявлення  про  те, якими  можуть  бути  презентації  того  чи іншого  товару. Зрештою, ми є  споживачами  рекламних  товарів, то  не  буде  перебільшенням, що  ми  є  також  фахівцями з  реклами. Зараз учасники спробують  створити  свій  власний  рекламний  ролик, однак  об’єктом  реклами будуть учасники, які  будуть створювати  соціальну  рекламу до теми: "Сім’я". Презентувати  можна  будь-яким  способом (за  допомогою  асоціації, вірша,  малюнку, тощо). Потім  всі  учасники  висловлюються  по  колу.

        Обговорення:

        -Які  почуття  у  вас  виникали під  час  виконання  вправи?

         -Чи  важко  було  виконувати  це  завдання?

3. Інформаційне  повідомлення.

Мета: актуалізація  означеної  проблеми.

Ресурси: роздатковий  матеріал до «Батьківської  скарбнички».

 Коли  ми запитаємо  себе «Що таке  сім’я?, то  перше, що  спадає  на  думку це  відповідь: «Батьки та  діти». Не  забуваємо  ми  безперечно  додати, що існують  ще  бабусі, дідусі, брати, сестри, тітки, які  творять  родину. Вимовляючи  слово «сім’я»  перед  людиною  постає  конкретний  образ, який  асоціюється  з  власною  домівкою, часто  з  дитинством. І  хоча  про  сім’ю  говорять  багато, але є  певні  речі, які  не  обумовлені. В контексті  законодавчих  актів  про  сім’ю мова  йде  про  відповідальність  сім’ї за  виховання  дитини, науковці називають  її  найменшою ланкою  суспільного  життя. Соціологи  та  психологи  досліджуючи  інститут  сім’ї  та  взаємовідносини  в  системі  сім’ї  надають  багато  рекомендацій, однак, феномен  сім’ї є  доволі  складним. Можна сказати, що тема  сімейних  відносин - це  тема-ріка з  тисячами  краплин  мрій, ідеалів, ситуацій. Як  до  кінця не  вивчений  феномен  людини, так  само і  родинний  дім  неповторний  та  унікальний. Проте, важлива  для  кожної  родини  доброзичлива  атмосфера, яка  дає  можливість маленькій  людині  рости,  мужніти, розвиватись. Суспільство  визначило  для  сім’ї наступні  функції:

- виховну;

- емоційну;

- економічну.

4. Вправа «Потенціал  сім’ї»

Мета: визначити  основні  напрямки  впливу  сімейного  середовища  для  повноцінного  розвитку  дитини.

Тренер  об’єднує  учасників  у  три  групи, кожна  з  яких  отримує  завдання  написати  напрямки  впливу  на  дитину  по  одному  із  фунціональних  аспектів. Потім  кожна  група  презентує  свою  роботу.

Обговорення:

- Для  чого необхідно  визначати  змістовну  сторони  функціональних  обов’язків  сім’ї?

- Чи  можна  виховати  гармонійну  людину, враховуючи  тільки одну  із  фунціональних  сфер?

5.  Вправа на  активізацію «Ліпимо вареники»

Мета: мобілізація внутрішніх  ресурсів, покращення  настрою, підвищення  активності  учасників групи

Тренер пропонує  учасникам стати в  коло, поставити  руки  один  одному  на  спину  та  пригадати  рухи, які  використовує  господиня, коли  ліпить  вареники.

6. Вправа  «Я  зумію…», «Ми   зуміємо».

Мета: усвідомлення  власної  значущості  та  відповідальності  за  виховання  дитини(30 хв.)

Ресурси: конверт  з  завданнями, плакат, маркери.

Учасників  об’єднують  в  три  групи  за  принципом  «батько», «мама», «родина». Кожна  група  отримує завдання  написати  якнайбільше  тверджень, що  стосуються  виховного, емоційного  та  економічного аспектів, які  може  реалізувати  родина,  виховуючи  дитину. Група «батька» та  «мами» продовжують речення  «Я зумію…», а  група «родина» продовжують  речення «Ми зуміємо…»

Після  групової  роботи  один  із  учасників  презентує  роботу.

Обговорення:

- Від  кого  залежить  створення  комфортного середовища  в  сім’ї?

7. Притча.

 В  одній  пустелі  жила  неймовірно  люта й  отруйна  Змія. Вона  нападала  на  людей, тому  вони  намагались  оминати  пустелю. Одного  разу  монах  подорожував  в  святі  міста  і  шлях  його  проходив  через  пустелю. Її можна  було  обійти, та й  люди  вмовляли  монаха  йти іншою  дорогою. Однак  монах  пішов  пустелею. Там  він  зустрів  Змію. Вона  була  здивована, сміливості  монаха  і  сказала:"Я бачу  ти  мудрий  монах, навчи  мене  цієї  мудрості». Монах  сказав, щоб  вона  перестала  сама  нападати  та  кривдити  людей. Щойно  люди  дізнались, що змія  безпечна, вони стали  знущатись  з  неї.  Пройшло небагато  часу, коли  монах  повертався  додому  і побачив  змію  в  жахливому  стані. Вона  поскаржилась    монаху, жаліла, що  прислухалась  до  нього. Тоді  монах  відповів:»Змія  я говорив  тобі  не  кусай, але  сичати  можна»   

В  житті  неможливо  прожити  без  непорозумінь, інцидентів  та  конфліктів. Однак, потрібно  діяти  так, щоб не  заподіяти  зла іншому.

8.Вправа «Тренерський  портфель»

Мета: визначити  рівень усвідомлення  роботи  в  групі, отримання зворотнього  зв’язку.

Ресурси: плакат  з зображенням  портфеля, стікери.

Учасникам  роздають  стікери. на  яких  вони  записують свої  враження від заняття та побажання.

Після  цього вони  приклеюють  стікери  до  плакату.

9. Вправа «Аплодисменти»

Мета: зняття  емоційної  втоми, підвищення  настрою.

Тренер пропонує  уявити  на одній  долоні усмішку, на  другій  долоні-радість  і  з’єднати «усмішку»  та  «радість» в  аплодисменти.

 

 

Категория: Робота з батьками | Добавил: Lili_a
Просмотров: 1164 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
avatar