Главная » Файлы » Методична скарбничка » Робота з батьками

Давайте познайомимося
2015-09-21, 11:14 PM

Тема: Давайте познайомимося.

Мета: знайомство батьків одне з одним; розповідь батьків про своїх дітей; активі­зація співпраці; згуртування батьківського колективу для подальшої роботи.

Хід заняття

1.Вступ.

Мета: знайомство психолога з батьками.

Психолог представляється й розповідає батькам про шляхи співпраці батьків і пси­холога протягом усього періоду навчання дитини у школі.

Слово психолога: Перше вересня… Ви, тримаючи однією рукою букет квітів, а іншою – свою шести-семилітню дитину, ведете її перший раз до школи. Всім хочеться, щоб її навчання було успішним, а відносини дитини з вчителем і однокласниками – дружніми. Але, на жаль, іноді ці сподівання не виправдовуються. Життєрадісний і грайливий малюк стає млявим, засмученим, дратівливим. А ім’я вчительки, яка має стати для нього майже другою мамою, викликає розгубленість і страх.

Уявіть, що вам – дорослій людині – з визначеного дня потрібно змінити все своє життя, режим дня, відмовитись від багатьох звичок, потрапити в нове невідоме середовище. Вас ще не знають, не цінують, але вже дають безліч вказівок. Їх необхідно виконувати з кожним днем все краще і краще... Така перспектива злякає будь-кого. І вашому першокласнику зараз теж нелегко. Зі звичного світу сім’ї або дитячого садочка він потрапляє у зовсім інші умови. Де замість веселих ігор – уроки, на яких потрібно наполегливо працювати.

Як турботливі батьки, ви вже багато зробили для того, щоб якомога краще підготувати свою дитину до школи. Майбутні першокласники пізнали багато цікавого, отримали чітке уявлення про предмети та явища оточуючого середовища, знають безліч віршів, казок та оповідань. Вони навіть навчились читати і писати, хоча їхнім батькам і не радили цього робити. Вступ до школи є одним з найважливіших етапів життєвого шляху дитини. Тому на наших заняттях будемо вчитися допомагати дитині, щоб її адаптація стала легкою і не такою болісною.

2. Привітання.

Мета: створити комфортну психологічну атмосферу для подальшої роботи; знайомство батьків між собою.

Батькам пропонується представити себе: назвати своє ім'я і розповісти те, що вони вважають за потрібне.

2.Вправа «Я люблю у своїй дитині…»

Мета: розвивати уміння позитивно презентувати своїх дітей.

Батьки по черзі продовжують речення.

3. Криголам «Ураган».

Мета: зняти напруження, згуртувати колектив.

Проводиться для більшої розкутості бать­ків і експрес-діагностики. Наприклад: «По­міняйтеся місцями ті, хто читає своїй дитині на ніч казки, історії», «...ті, хто строго карає свою дитину» тощо.

4.Вправа у парах «Моя дитина про свою маму (свого тата) сказала б...»

Мета: розвивати уміння відчувати свою дитину, толерантне відношення до оточуючих.

Спочатку партнер А розповідає про себе від імені своєї дитини, потім партнер Б. Після закінчення вправи, обмінюються зібраним інтерв'ю, уточнюючи чи все було сказано.

5.Колективна творча вправа «Наші діти».

Мета: розвивати уміння співпраці, роботи в колективі.

Батьки об'єднуються у дві групи й офор­мляють стінгазету «Наші діти».

Кожен образно представляє свою дитину. Можна приклеїти на плакат фотографію, доповнити розповідь різноманітною інфор­мацією.

6.Рекомендації.

ü  Ви є мовним та мовленнєвим зразком для дитини, оскільки вона вчиться говорити, наслідуючи, слухаючи, спостерігаючи і торкаючись руками;

ü  Ваша дитина обов'язково говоритиме так, як говорять ваші рідні та сусіди;

ü  Дитина успішніше засвоює мову, коли дорослі слухають її, спілкуються  з нею;

ü  Мова та мовлення найкраще розвиваються в середовищі спокою, безпеки та любові, бо в таких умовах виникає більше нагод для бесід.

Пам'ятайте:

      Якщо дитину постійно критикують, вона вчиться ненавидіти.

Якщо дитина живе у ворожості, вона вчиться агресивності.

Якщо дитину висміюють , вона стає замкнутою.

Якщо дитина росте у докорах, вона вчиться жити з почуттям вини.

Якщо дитина живе в терпимості, вона вчиться сприймати інших людей.

Якщо дитину заохочують, вона вчиться вірити в себе.

Якщо дитину хвалять, вона вчиться бути вдячною.

Якщо дитина росте серед чесності, вона вчиться бути справедливою.

Коли дитина живе у безпеці, вона вчиться вірити в людей.

Якщо дитину підтримують, вона вчиться цінувати себе.

Коли дитина живе в розумінні та доброзичливості, вона вчиться знаходити любов у цьому світі.

7.Вправа – рефлексія «Чарівне коло».

Мета: зворотній зв’язок та підбиття підсумків заняття.

Батьки стають у коло і діляться враженнями та почуттями від заняття.

 

Категория: Робота з батьками | Добавил: Lili_a
Просмотров: 991 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
avatar