Главная » Файлы » Методична скарбничка » Початкова школа

Заняття по підготовці до школи на розвиток комунікативних навичок
2018-02-19, 12:08 PM

ЗАНЯТТЯ "Я І МОЇ БАТЬКИ. Я І МОЇ ДРУЗІ"

Мета: розширювати знання дітей про сім’ю та сімейні відносини; розвивати емоційну сферу та здатність до емпатії; формувати шанобливе ставлення до членів сім’ї та здатність осмислювати себе як повноцінного її члена; сприяти зниженню тривожності, агресивності, підвищенню самооцінки; учити дітей розуміти такі поняття, як «друг», «дружити», взаємодіяти не лише «поруч», а й «разом»; прищеплювати доброзичливе ставлення; учити уважно ставитися одне до одного; сприяти усуненню напруженості, тривожності; розвивати вміння передавати свої почуття за допомогою рухів.

Хід заняття

1.Ритуал привітання. Вправа «Снігова баба».

Діти уявляють, що кожен із них — «снігова баба», величезна, красива, яку виліпили зі снігу. У неї є голова, тулуб, дві руки стирчать у сторони, вона стоїть на міцних ніжках. Чудовий ранок, світить сонце. Ось воно припікає, і снігова баба починає танути. Далі діти зображують, як тане снігова баба. Спочатку тане голова, потім одна рука, інша. Поступово, потроху починає танути і тулуб. Снігова баба перетворюється на калюжу, що розтеклася по землі.

Обговорення

  • Що ви відчували, коли виконували вправу?

2. Вправа «М’ячик по колу». Інтерв’ю «Яким мене бачать мої батьки?»

- Діти, передаючи м’ячик по колу, розповідають, якими їх бачать батьки.

3. Образотерапія. Виготовлення колажу «Я і мої батьки вдома»

Обладнання: папір формату АЗ, малюнки, картинки, наклейки, клей, ножиці, серветки.

Діти вибирають усе необхідне для створення колажу «Я і мої батьки».

Обговорення

Діти по черзі презентують свої роботи: називають картину, розповідають про неї.

4. Музична вправа «Танець настрою».

Дітям пропонується потанцювати під веселу музику та уявити себе казковим персонажем.

Обговорення

  •  Яким казковим персонажем ви уявили себе? Що відчували?

5. Бесіда «Кого ми називаємо другом?» (метод «Мікрофон»)

Діти, передаючи мікрофон по колу, відповідають на запитання: «Кого можна назвати другом?»; «Хто є твоїм другом?»; «А чи ти справжній друг?».

Психолог разом із дітьми закріплює знання про риси справжнього друга.

Риси справжнього друга:

• добрий, вірний, ніколи не образить;

• не залишить у біді, прийде на допомогу;

• завжди вислухає, підтримає.

6. Психологічний етюд «Відвідування хворого друга».

Одна дитина грає роль «хворого» друга. Решта дітей прийшли його провідати, принесли із собою гостинці; укривають хворого ковдрою, наливають теплий чай, жаліють його, дивляться на нього зі співчуттям, лагідно усміхаються. Психолог наголошує на тому, що коли люди піклуються одне про одного, тоді хворим легше подолати хворобу, знайти в собі сили швидше одужати.

7. Ритуал прощання «Даруємо усмішку».

Дітям пропонується усміхнутися й уявити, що їхня усмішка — «у руках», запропонувати подарувати її всім присутнім на занятті.

 

ЗАНЯТТЯ "Я ТА МОЇ ІГРИ Й ІГРАШКИ"

Мета: створювати емоційний комфорт; сприяти розширенню рольового репертуару і рольової гнучкості учасників; здійснювати корекцію комунікативних проблем, страхів, агресивності; формувати навички групової взаємодії; розвивати увагу, фонематичний слух, творчість, цілеспрямованість.

Хід заняття

1. Ритуал привітання.

Діти стоять у колі, їм пропонується разом вибрати іграшку, яка допоможе їм привітатися. Передаючи іграшку по колу, діти вітаються одне з одним.

2. Вправа на дихання «Пустотливі щічки».

Дітям пропонується набрати повітря, сильно надуваючи щоки. Затримати дихання, повільно видихнути повітря, немовби задуваючи свічку. Розслабити щоки.

Потім зімкнути губи «трубочкою», вдихнути повітря, утягуючи його. Щоки при цьому втягуються. Потім розслабити щоки і губи.

3. Гра «Тихо — голосно»

Обладнання: по 2 дерев’яні палички (для кожної дитини).

Дітям пропонується погратися з чарівними паличками, спочатку тихо, потім голосно і навпаки.

Обговорення

- Як краще гратися: тихо чи голосно?

4. Лялькотерапія «Лялька настрою».

Обладнання: народні ляльки-круп’янички (різного кольору) для кожної дитини (можна замінити іграшками, які є у вашому арсеналі).

Діти вибирають ляльку і по черзі розповідають про неї: що вона любить робити, чим любить займатися, які в неї улюблені іграшки.

5. Образотерапія «Створення мандали з пофарбованого піску»

Обладнання: пофарбований пісок, великі картонні кола, стрази, клей ПВА, лак для волосся, серветки, ложки.

У процесі роботи лунає релаксаційна музика. Психолог пропонує дітям створити гарне пісочне коло в парах.

Для цього:

1.           Діти намазують коло клеєм ПВА.

2.           За допомогою ложок висипають пофарбований пісок на коло.

3.           За бажанням прикрашають його стразами або намистинками.

4.           Психолог лакує коло (без присутності дітей).

Обговорення

Психолог пропонує дітям дати назву своїм чарівним колам, розповісти про свої роботи, поділитися почуттями.

6. Ритуал прощання «Даруємо усмішку».

Дітям пропонується усміхнутися та уявити, що їхня усмішка — «у руках», запропонувати подарувати її всім присутнім на занятті.

Категория: Початкова школа | Добавил: Lili_a
Просмотров: 415 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
avatar