Главная » Файлы » Методична скарбничка » Початкова школа

УМІЙ ВОЛОДІТИ СОБОЮ
2017-10-19, 8:29 PM

Мета: сприяти саморозкриттю позитивних рис особистості;      розвивати навики співпраці, взаємоповаги; формувати адекватну самооцінку; розвивати конструктивні форми поведінки; навчати дітей мистецтва володіти собою, стимулювати себе у процесі вольової дії з допомогою позитивних емоцій, приймати рішення, позбавитися страху, агресивності, тривоги, невпевненості; формувати уміння долати бар'єри у спілкуванні, накопичувати новий досвід спілкування, зняття емоційної напруги.

Хід заняття

 

1. Вправа «Мене з тобою об’єднує»

Мета: розвивати вміння групової перцепції.

Хід вправи. Учасники по колу передають м’яч, при цьому промовляючи фразу: «Мене з тобою об’єднує…»

2. Вправа «Незакінчене речення»

Мета: актуалізація знань учасників щодо визначення емоцій.

Хід вправи. Учасникам по черзі пропонується закінчити речення, яке починає промовляти тренер:

• радісно – це коли…

• сумно – це коли…

• спокійно – це коли…

• цікаво – це коли…

• приємно – це коли…

• тривожно – це коли…

• страшно – це коли…

• образливо – це коли…

• обурливо – це коли…

• нестерпно – це коли…

• відчуваюся винуватим, коли…

• відчуваю вдячність, коли…

• повага – це коли…

3. Вправа «Перед ким легко вибачитись»

Час: 10 хв.

Мета: навчити вмінню приймати свої помилки та вмінню вибачатися.

Хід вправи. Кожен з учасників по колу проговорює свій стиль вибачення.

Рефлексія:

  • Легко чи важко вибачатися?
  • Перед ким легко вибачатись, перед ким важко вибачатись?

4. Вправа  «Зустріч»

Мета: навчити учасників виражати адекватно свої емоції.

Хід вправи. Усі учасники  об’єднуються в дві рівні групи. Кожна група стає в коло так, щоб утворилися два кола - зовнішнє і внутрішнє. Кожне коло рухатиметься в протилежному напрямку. Гравці починають рухатися і зупиняються за сигналом ведучого. Ті, що стоять в зовнішньому і внутрішньому колах, повертаються один до одного, об’єднуються в пари. Коли пари утворилися, ведучий повідомляє:

  1. Ви зустрілися після довгої розлуки. А до цього були в добрих, але не дуже близьких стосунках.
  2. Ви були близькими друзями в дитинстві. Одного з вас батьки на рік відвезли в інше місто. Ви зустрілися вперше після річної розлуки.
  1. Людина, яка стоїть напроти тебе,  боязка, і в неї має відбутися важлива розмова. Підбадьор її. Спочатку «боязкі» будуть стояти у внутрішньому колі, потім - у зовнішньому.
  2. Ця людина робила для тебе щось дуже приємне і не дуже просте.  Ти щойно про це довідався.
  3. Тобі тільки нещодавно стало відомо, що ця людина зробила щось незвичайне (поставила рекорд чи завоювала призове місце, перемогла на олімпіади чи конкурсі, написала пісню та ін.), і от ви зустрілися.
  4. Йому сьогодні дуже не поталанило. Він, звичайно, не подає виду, але ти, його друг - розумієш, наскільки йому важко на душі.

Рефлексія:

Кожен учасник гри записує, наприклад, найприємніший комп­лімент, сказаний йому, найбільш вдале підбадьорення, найщирішу подяку та ін. Ведучий анонімно зачитує записи в групі.

5. Вправа «Добрі побажання»

Мета: зворотний зв’язок.

Хід вправи. По черзі кожен з учасників бажає сусіду щось приємне. На завершення тренер підсумовує добрі побажання для всієї групи.

Рефлексія:

 – Що сподобалося на занятті?

 - Що дізналися нового на занятті?

Категория: Початкова школа | Добавил: Lili_a
Просмотров: 367 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
avatar