Главная » Файлы » Методична скарбничка » Початкова школа |
2016-11-20, 9:56 PM | |
Толерантність у нашому житті. Залишайся людиною! Мета: сформувати в учнів чітке уявлення про толерантність; стимулювати уяву учнів у пошуках власного розуміння толерантності; розвивати навички спілкування з іншими людьми, взаємодії з ними на основі співчуття, співрозуміння, доброзичливості. Епіграф до тренінгу: «Усі люди мають недоліки – хто більші, хто менші. Ось чому і дружба, і допомога, і спілкування були б неможливими, якби не існувало між нами взаємної терпимості». Г. Гвіччардіні – італійський історик, філософ-гуманіст Хід заняття 1. Вступне слово. Сьогодні ми з вами проведемо виховну годину на дуже цікаву тему, а яку ви дізнаєтеся трохи пізніше. Спочатку невеличке завдання:
Молодці! А тепер подумайте і скажіть, який висновок ми можемо зробити після виконання цих вправ? А як же нам такими різними жити, навчатися, працювати разом та ще й не сперечатися одне з одним? Треба бути толерантними оди до одного. А що таке толерантність, як бути толерантною людиною – ви сьогодні і дізнаєтесь. Вам необхідно бути уважними, спостережливими, тому що в кінці нашої роботи вам треба буде відповісти на запитання: яку людину ми називаємо толерантною і чи потрібно взагалі бути толерантним? 2. Вправа „Комплімент” Мета: розвивати навички спілкування, формувати позитивну самооцінку Як ви розумієте слово „комплімент”? (Комплімент – це приємне схвальне зауваження на чиюсь адресу, похвала) - Чи часто ви чуєте похвалу на свою адресу? - Подумайте, чи є у вас привід похвалити товаришів, знайти гарні слова для кожного з них? (про зовнішність: „Яке в тебе чудове волосся!”, „Твої очі голубі як небо!”, „У тебе дуже мила посмішка!”, „Видно, що ти займаєшся спортом. Ти завжди зібраний і підтягнутий!”, „На тебе завжди приємно подивитися!” про справи: „Мені дуже подобається, як ти в’яжеш”, „Де ти навчилася так чудово плести з бісеру?”, „Ти малюєш, наче художник”, „Де ти навчився так чудово танцювати?”, „Я б із задоволенням навчився грати на гітарі, так як ти”…) - Отже, спробуємо. Кожен повернеться до свого товариша, який сидить ліворуч і скаже комплімент. Тільки будьте щирі! Придивіться до друзів, і ви побачите: у кожного є чому повчитися! Запитання для обговорення: - Яке враження справила на вас ця вправа? - Чи було складно говорити комплімент? - Що ви відчували, коли комплімент говорили вам? - Як ви вважаєте, для чого ми виконували цю вправу? - Я, надіюсь, що після сьогоднішнього заняття, ви кожного дня , будете говорити один одному компліменти. 3. Вправа «Мій образ» Тренер роздає всім учасникам аркуші А4, на яких кожному потрібно намалювати власний образ (це може бути певний символ, предмет, будь-що). Слід наголосити, що вміння малювати тут не важливе. Коли всі виконають завдання, ведучий пропонує кожному по черзі розповісти про власний образ. Після закінчення презентацій створюємо «галерею портретів» учасників. - А тепер погляньмо на нашу галерею. Подумайте і скажіть, який висновок ми можна зробити після виконання цієї вправи? (Усі люди різні.) - А як же нам, таким різним, жити, навчатися й працювати разом, та ще й не сперечатись одне з одним? (Потрібно бути толерантними одне до одного.) 4. Розповідь «Толерантна людина» Поняття толерантності вперше почали вживати у XVIII столітті. У своєму «Трактаті про віротерпимість» видатний французький письменник і філософ Вольтер писав: «Безумством є переконання, що всі люди мають однаково думати про певні предмети». Розуміння толерантності не однакове в різних культурах, тому що залежить від історичного досвіду народів. У англійців толерантність розуміють як готовність і здатність без протесту сприймати іншу особистість, у французів – як свободу іншого, його думок, поведінки, політичних та релігійних поглядів. У китайців бути толерантним означає великодушно й щиросерде ставитись до інших. В арабському світі толерантність - це вміння вибачати, терпимість, співчутливість, а в персицькому - ще й здатність до примирення. В українців – це здатність бути стриманим, стійким, сприймати інших такими, як вони є. Толерантні люди більше знають про свої недоліки та переваги. Вони критично ставляться до себе і не прагнуть у всіх бідах звинувачувати інших. Вони не перекладають власної відповідальності на інших. Толерантна людина не ділить світ на два кольори - чорний та білий. Вона не акцентує на розбіжностях між «своїми» та «чужими», а тому готова вислухати й зрозуміти інші точки зору. Почуття гумору і здатність посміятися над своїми слабкими сторонами - особлива риса толерантної людини. Отже, толерантна особистість знає і правильно оцінює себе. 5. Релаксація «Подорож на хмаринці» (Під музику) Сідайте зручно і заплющте очі. Двічі або тричі глибоко вдихніть і видихніть… Я хочу запросити вас у подорож на хмаринці. Стрибніть на білу пухнасту хмаринку, схожу на м’яку гору пухких подушок. Відчуйте, як зручно влаштувалися на цій великій і м’якій подушці – хмаринці. Зараз почнімо подорож. Ваші хмаринки повільно піднімаються у синє небо. Ви відчуваєте легкий вітерець. Тут, високо в небі, все спокійно, тихо. Нехай хмаринки перенесуть кожного з вас у таке місце, де ви почуватиметеся щасливими. Спробуйте подумки «побачити» це місце якомога точніше. Тут ви відчуваєте себе спокійними і щасливими, тут може статися будь – яке диво… Тренер робить паузу на 30 секунд. Тепер ви знову на своїх хмаринках, які везуть вас назад, на ваші місця в класі. Злізайте з хмаринок, подякуйте їм за те, що вони вас покатали. Спостерігайте за тим, як повільно вони тануть у повітрі…Потягніться, випростайтесь і знову будьте бадьорими, свіжими і уважними. 6. Колаж «Ознаки толерантної людини». - Зараз, ми з вами, створимо портрет толерантної людини. Напишемо на цих пелюстках квітки ознаки, якою ж повинна бути толерантна людина. (Учні пишуть на пелюстках квітки ознаки). 7. Рефлексія. Наше заняття завершується, і ми прощаємося. Подякуймо оплесками собі, своїм однокласникам, гостям за те, що вони були тут разом із нами і продемонстрували неабияку толерантність у спілкуванні між собою. А закінчити годину нашого спілкування я хочу словами німецького поета Гете: «Перед великим розумом я схиляю голову, перед великим серцем я стаю на коліна». А у подарунок для вас в мене є ось така закладинка для книги, яка вам буде нагадувати про тему нашої сьогоднішньої розмови. | |
Просмотров: 610 | Загрузок: 0 | |
Всего комментариев: 0 | |