Главная » Файлы » Методична скарбничка » Початкова школа

Розвивальні заняття по підготовці до школи
2018-02-19, 12:03 PM

ЗАНЯТТЯ "Я ТА МИ У ГРУПІ. ЯКІ МИ - Я ТА ТИ?"

Мета: формувати позитивні відносини в колективі дітей; створювати позитивний емоційний стан; набувати досвід самостійного розв’язання конфліктів, спільного подолання труднощів; формувати вміння дітей згуртовуватися, учитися слухати і чути іншого, емпатію, здатність до розуміння ближнього і співпереживання йому; розвивати тактильно-кінестетичну чутливість; учити гратися поруч, разом; сприяти зниженню тривожності, агресивності.

Хід заняття

1. Ритуал привітання.

Діти по колу передають квіточку і всім бажають доброго ранку.

2. Повторення правил поведінки у групі.

3. Тілесно орієнтована терапія в поєднанні з музикотерапією «Танцюємо разом»

4. Пісочна терапія «Школа чарівників».

Діти вітаються з піском різними способами: долоньками, кулачками, пальчиками.

Психолог пропонує уявити себе чарівниками для того, щоб знайти країну, в якій ще ніхто не жив, — пустелю, там створити квітучу казкову країну, вибрати по три героя, яких би вони хотіли заселити в новій країні. Окремо взяти дерева, каміння, квіти, будинки — усе те, що буде потрібно для створення казкової країни.

Коли діти виберуть фігурки, можна запропонувати створити казкову країну за їхніми бажаннями: усім разом або по черзі.

Діагностичний аспект: спостереження за тим, як діти проявляють себе у процесі гри і під час контакту одне з одним (визначення лідерів, ізольованих тощо, хто грається відособлено, хто «поширюється» на всю територію пісочниці).)

5. Групова робота «Я у світі казок».

Дітям пропонується по групам програти казку, яка їм найбільше подобається.

6. Рефлексія.

- Що найбільше сподобалося на занятті?

— Що хочете робити на наступних заняттях?

7. Ритуал прощання

Діти, узявшись за руки, проговорюють: «Усім, усім до побачення!».

ЗАНЯТТЯ "МІЙ СВІТ. МОЄ ІМ’Я."

Мета: підвищувати самооцінку дитини, рівень самосприймання; створювати позитивний емоційний настрій у дітей; розвивати увагу, навички групової взаємодії, комунікативні навички; створювати сприятливе середовище для емоційного розвитку дітей.

Хід заняття

1. Ритуал привітання

Обладнання: червона, синя і жовта «долоні», вирізані з картону.

Діти довільно пересуваються по приміщенню. У психолога три «долоні» (синя, червона, жовта), вирізані з кольорового картону. Психолог піднімає «долоню» певного кольору вгору. Кожен повинен привітатися з якомога більшою кількістю гравців. Вітатися треба різними способами.

Ви будете мовчки ходити по приміщенню. Розмовляти можна. Щойно я підніму вгору червону «долоню», потрібно потиснути руку якомога більшій кількості гравців. Щойно я підніму вгору синю «долоню» — погладити одне одного по плечу, жовту «долоню» — привітатися спинами.

Обговорення

— Яке з вітань вам найбільше сподобалося?

— Чи змогли ви привітатися з усіма?

— Який у вас настрій?

2. Метод «Мікрофон».

— Як називається світ?

— Хто в ньому живе?

3. Вправа «Лимон».

Опустити руки вниз та уявити, що у правій руці знаходиться лимон, з якого потрібно вичавити сік. Повільно стискати якомога сильніше праву руку в кулак. Відчути, як напружена права рука. Потім кинути «лимон» і розслабити руку, те саме повторити з лівою рукою, а потім випустити лимон.

Обговорення:

  •  Який настрій після виконання вправи?

4. Гра «Це моє ім’я»

Гра дає дитині можливість за допомогою перенесення розкрити свої слабкі та сильні сторони.

Дитині пропонується пошукати в кімнаті такий предмет, якому вона могла дати своє ім'я. Після того як дитина зробить вибір, їй пропонується описати цей предмет, відмічаючи всі його позитивні сторони та недоліки.

5. Гра «Секрет».

Обладнання: коробка, усередині якої заховане дзеркальце.

Дітям пропонується подивитися в коробку (із дзеркальцем), зазначивши, що дивитися треба, зберігаючи секрет (там є портрет найголовнішої людини).

  • Хто найголовніша, найрозумніша, найсміливіша людина у світі?
  • Кожен із нас дуже важливий не лише для себе, для своїх батьків, а й для всього світу.

6. Ритуал прощання

Діти, узявшись за руки, проговорюють: «Усім, усім до побачення!».

ЗАНЯТТЯ "Я ВДОМА. Я В ГРУПІ."

Мета: сприяти гармонізації внутрішнього стану; розвивати комунікативні навички; сприяти усуненню внутрішньої напруженості; формувати соціальні зв'язки; розвивати відчуття єдності, почуття поваги до інших.

Хід заняття

1. Ритуал привітання.

Діти вітаються з психологом з емоційними «краплинками».

2. Правила «Сонечка».

Дітям пропонується згадати, що вони робили на попередніх заняттях, якими ласкавими іменами їх називають вдома.

3. Вправа на дихання «Задуй свічку».

Дітям пропонується глибоко вдихнути, набираючи в легені якомога більше повітря. Потім, витягнувши губи «трубочкою», повільно видихаючи, немовби дмухаючи на свічку, при цьому довго вимовляти звук «у».

4. Вправа «Мікрофон».

За допомогою мікрофона розповідають, що їм подобається робити вдома.

5. Вправа-руханка «Малюємо цифри»

Дітям пропонується малювати в повітрі цифри різними частинами свого тіла: 1 — носом; 2 — правим плечем; З — лівим плечем; 4 — правою ногою; 5 — лівою ногою; 6 — ліктем правої руки; 7 — ліктем лівої руки; 8 — коліном правої ноги; 9 — коліном лівої ноги.

6. Сюрпризний момент «Чарівні двері».

Обладнання: коробка з макетом дверей, де заховано наклейки для кожної дитини.

Діти отримують стимули-заохочення («зірочки»- наклейки).

7. Рольова гра «Допоможи дитині, яка щойно прийшла в групу».

Дітям пропонується ситуація: у групу прийшов новенький хлопчик, він сумує за мамою, плаче, його потрібно

8. Ритуал прощання «Даруємо усмішку».

Дітям пропонується усміхнутися й уявити, що їхня усмішка — «у руках», запропонувати подарувати її всім присутнім на занятті.

Категория: Початкова школа | Добавил: Lili_a
Просмотров: 403 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
avatar