Главная » Файлы » Методична скарбничка » Початкова школа

Профілактика агресивності молодшого школяра
2018-02-19, 12:15 PM

Агресія та агресивність.

Мета: ознайомити учнів з емоціями, навчити їх розрізняти; вироблення навичок послаблення негативних емоцій; навчання дітей норм поведінки у ситуації агресивності.

 

Хід заняття

1.Вправа «Привітання».

Учасники по колу називають своє ім'я та показують який-небудь знак.

 

2.Вправа «Злість і радість»

Бесіда:

  • Коли вам буває весело?
  • Чому буває сумно?
  • Коли люди сердяться?
  • Чому зляться?
  • На що схожа злість?
  • На що схожа радість?
  • Яка злість на смак?
  • Якого кольору може бути злість?

Діти пригадують злих і добрих казкових героїв.

3.Вправа «Повітряна кулька»

На дошці причеплені 3 повітряні кульки: одна сильно надута, друга – середньо, а третя надута трошки. Дітям потрібно уявити, на яких людей схожа кожна  кулька. Діти повинні дійти висновку, що та кулька, яка надута найбільше, схожа на людину, яка може луснути від злості. 

4.Гра «Тух-тібі-дух».

Я скажу вам по сек­рету особливе слово. Це чарівне заклинання проти поганого на­строю, образ і розчарувань. Щоб воно подіяло по-справжньому, потрібно ходити по кімнаті, але ні з ким не розмовляти. Тіль­ки-но вам захочеться поговори­ти, зупиніться напроти одного з учасників, подивіться йому у вічі й тричі сердито вимовте «чарівне» слово: «Тух-тібі-дух». Потім продовжуйте ходити по кімнаті, час від часу зупиняйтеся перед кимось і промовляйте це «чарівне» слово.

Щоб це слово подіяло, треба говорити його дивлячись у вічі людині, яка стоїть перед вами.

У цій грі закладений комічний парадокс. Хоча діти й повинні вимовляти слово «тух-тібі-дух» сердито, через деякий час вони не зможуть не сміятися.

5.Малювання «На кого я перетворююсь у чарівній країні».

Учасники діляться на пари і зображають себе у чарівній країні.

6.Вправа «Мімічна гімнастика».

Дітям пропонуються вправи для мімічних м'язів обличчя.

о Зморщити чоло, підняти брови (здиву­вання).

Розслабитися, тримати чоло гладень­ким упродовж 1 хв.

о   Насупити брови (злість).

Розслабитися, повністю розслабити брови, заплющити очі (байдужість).

о Широко розплющити очі, відкрити рот, руки стиснути в кулачки, все тіло напружити (страх).

о Розслабитися, розслабити повіки, щоки (лінощі, хочеться подрімати).

Розширити ніздрі, зморщити носа (бридливість, відчуття неприємного запа­ху).

Розслабитися, усміхнутися, підморг­нути (весело, ось я такий).

7.Вправа «Добра тварина».

Станьте, будь ласка, у коло й візьміться за руки. Уявіть, що ми одна ве­лика, добра тварина. Послу­хайте, як вона дихає. А тепер подихаємо разом. На вдих робимо крок уперед, на ви­дих назад. Вдих два кро­ки вперед, видих два кроки назад. Так дихає тварина, так чітко і рівно б'ється її велике добре серце. Стуккрок уперед, стук крок назад. Усі ми беремо стук серця цієї тварини собі.

8.Рефлексія.

-Що сподобалося на занятті?

-Що не сподобалося?

Категория: Початкова школа | Добавил: Lili_a
Просмотров: 394 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
avatar