Главная » Файлы » Методична скарбничка » Початкова школа

Корекційне заняття з 1 класом. Поділися добрим настроєм
2017-02-01, 9:35 PM

Заняття. Поділися добрим настроєм

Мета: сприяти емоційному зближенню й налагодженню дружніх відносин у групі, допомогти усвідомити себе як особистість, розвивати зорово-моторну координацію, стійкість уваги, пам’ять.

Матеріали: плакат «Правила роботи групи», м’яч, фанти, аркуші паперу, олівці, запис спокійної музики.

Хід заняття

1. Привітання. Вправа «Знайомство»

Мета: розвивати в учасників уміння виявляти позитивне ставлення до інших, формувати самоповагу, впевненість у собі, відчуття власної значущості.

Психолог. Наше знайомство ми проведемо так. Усі стануть у коло. Учасник, передаючи м’яч сусіду, називатиме своє повне ім’я. Інші, передаючи м’яч по колу, називатимуть якомога більше варіантів його імені (наприклад, Катя, Катюша, Катерина, Катруся). Обговорення

— Які ваші враження від такого знайомства?

— Що ви відчували, коли чули своє ім’я?

 2. Вправа «Правила нашої групи»

Мета: закріпити правила, налаштувати групу на продуктивну й комфортну взаємодію.

Психолог. Давайте пригадаємо наші правила. Навіщо ми ухвалили правила групи? Що означає кожне правило? Чи необхідно доповнити їх?

 3. Ауторелаксація «Колір мого настрою»

 Мета: розвивати емоційне відчуття музики, творчу уяву і сприйняття.

Психолог. Заплющте очі. Сядьте, покладіть руки на коліна долонями догори. Зробіть глибокий вдих, повільний видих. Уявіть колір, який відповідає вашому настрою. (Психолог звертається до кожного учня особисто.) Який ти уявив колір? Які почуття він у тебе викликає?

4. Вправа «Поділися добрим настроєм»

Мета: закріпити навички взаємодії з іншою людиною, учити долати негативні почуття, учити регулювати свій настрій.

Психолог просить дітей розповісти про способи, якими можна поліпшити настрій собі й тим, хто поруч. Якщо у попередній вправі виявилося, що в когось із дітей поганий настрій, інші «дарують» йому частку свого доброго настрою: тримаючи долоні відкритими, говорять щось приємне.

Обговорення

— Чи приємно було дарувати добрий настрій?

— Чи приємно було отримувати «подарунки»?

— Чи поліпшився настрій? Завдяки яким побажанням?

5. Гра «Метелик»

Мета: розвивати пам’ять і увагу.

Усі гравці стають у коло. У кожного гравця є фант. Ведучий стає в середину кола й дає всім гравцям назви квіток. Кожен гравець має запам’ятати свою назву. Ведучий говорить: «Прилетів метелик, сів на троянду». «Троянда» відповідає: «На троянді посидів, полетів на ромашку!». «Ромашка» називає іншу квітку. Той, хто не реагує на свою назву, віддає фант.

6. Вправа «Я такий, як усі, я не схожий на всіх!»

Мета: надати кожній дитині ваги в очах інших;

Діти розповідають, чим вони схожі на своїх однолітків і чим від них відрізняються.

7. Гра «Малюємо хатку»

Мета: розвивати зорово-моторну координацію, стійкість уваги.

Психолог. Зараз ми намалюємо хатинку. Для щ потрібно поставити олівець у куточок клітинки внизу з лівого боку аркуша (дітям, які мають труднощі в орієнтуванні на сторінці, можна поставити на аркуші крапки на початку рядків) і проводити лінії так, як я говоритиму, не відриваючи олівець від паперу. Почали. Дві клітинки вгору, одна праворуч, три вгору, одна ліворуч, одна вгору, одна праворуч, одна вгору, одна праворуч,  одна вгору, одна праворуч, одна вгору, чотири праворуч, дві вгору, одна праворуч, дві вниз, одна праворуч, одна вниз, одна праворуч, одна вниз, одна праворуч, одна вниз, одна праворуч, одна вниз, одна ліворуч, три вниз одна праворуч, дві вниз, дванадцять ліворуч. (діти  самостійно домальовують двері й вікна.)

 8. Ритуал завершення «Аплодисменти»

Психолог. На завершення давайте поаплодуй собі й іншим за плідну працю.

Категория: Початкова школа | Добавил: Lili_a
Просмотров: 507 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
avatar