Главная » Файлы » Методична скарбничка » Початкова школа

Корекційне заняття з 1 класом. Перший раз у перший клас.
2017-02-01, 9:47 PM

Заняття. Перший раз у перший клас

Мета: створити позитивну психологічну атмосферу; виявити особисту мотивацію навчання в школі, оцінку, сприяти усвідомленню своєї значущості, розвивати активну та стійку увагу, координацію.

Матеріали: плакат «Правила роботи групи», м’яч, аркуші паперу, олівці, клубок ниток, запис спокійної музики.

Хід заняття

1. Привітання. Вправа «Павутинка імен»

Мета: сприяти знайомству й саморозкриттю учасників, допомогти  їм усвідомити себе членами групи, створити позитивну психологічну атмосферу.

Ім'я людині дають раз і на все життя. Воно допомагає іншим звертатися до вас, а вам — до інших. Давайте пограємо в гру. Розкажіть, як повністю звучить ваше ім’я, чи подобається воно вам, як звертаються до вас удома, як би ви хотіли,щоб звертались до вас у групі.

(Психолог бере клубок ниток і розпочинає гру з розповіді про  себе, передає клубок комусь із дітей, тримаючи кінчик нитки. Дитина розповідає про своє ім'я і передає клубок далі. Так утворюється символічна павутинка імен.)

2.  Правила нашої групи»

Мета: нагадати правила, налаштувати групу на продуктивну й комфортну взаємодію.

Учасники обговорюють правила, що були прийняті на першому занятті.

3. Ауторелаксація «Перший раз у перший клас»

Мета: допомогти учасникам згадати приємні моменти навчання в школі, свої успіхи й досягнення.

Сьогодні я пропоную згадати все те, що запам'яталося вам, коли ви прийшли до школи. Сядьте зручно, заплющте  очі, слухайте й робіть те, про що я говоритиму.

Згадай свій перший день у школі: ти ошатний і гарний, у руках у тебе квіти, на душі радісно, ти почуваєшся дорослим.

Лунає перший дзвоник. Ти заходиш у клас, у якому навчатимешся. Поруч незнайомі діти. Серед них твої майбутні друзі. Згадай парту, за якою ти сидів. Згадай свій перший зошит, Буквар. Згадай, коли тебе вперше похвалила вчителька. Коли ти почувався сміливо, впевнено? Коли тобі було радісно, цікаво? Коли мама хвалила тебе? Що ти тоді відчував? А тепер повертаємося. Ти знову тут, у цьому класі. Розплющ очі. Запам’ятайте почуття успіху і впевненості, радості від навчання. Нехай ці почуття допомагають вам навчатися далі.

Обговорення

— Давайте поділимося своїми враженнями.

— Чи почуваєте ви себе впевненішими зараз?

4. Гра з м’ячем.

Мета: виявити особисту мотивацію навчання в школі, рівень усвідомлення своїх цілей.

Психолог пропонує дітям кидати м’яч одне одному, по черзі продовжуючи фразу: «Я хочу, щоб у 1-му класі я...».

5. Рухлива гра «Будь уважним».

Мета: розвивати активну увагу.

Учні йдуть по колу. Ведучий дає команди: «коні», «зайчики», «чаплі», «жабки», «раки». За командою «коні» діти б’ють ногою в підлогу; за командою «зайчики» — стрибають; за командою «чаплі» — стоять на одній нозі; за командою «жабки» — стрибають навприсядки; за командою «раки» — задкують.

6. Вправа «Асоціації».

Мета: сприяти усвідомленню своєї значущості, підвищенню самооцінки.

Психолог. Характеризуючи людину, її інколи порівнюють із твариною («У нього зір, як у орла», «Він сміливий, як лев»), із рослиною («Очі блакитні, як волошки»), явищем природи («Швидкий, немов блискавка»). Зараз кожен із вас побуває в центрі кола, а ми порівняємо кожного з якоюсь твариною, рослиною, явищем природи тощо, підкреслюючи найкращі риси особистості.

Обговорення

— Яке ваше враження від цієї вправи?

— Як ви вважаєте, для чого ми її виконали?

7. Гра «Малюємо по клітинках».

Мета: розвинути зорово-моторну координацію, стійкість уваги.

Психолог. 1) Зараз ми намалюємо квіточку. Для цього потрібно відступити від краю аркуша на дві клітинки зліва, три клітинки зверху, поставити олівець у куточок клітинки з лівого боку аркуша і проводити лінії так, як я говоритиму, не відриваючи олівець від паперу. Почали. Одна клітинка праворуч, одна клітинка вгору, три праворуч, одна вниз, одна праворуч, три вниз, одна ліворуч, одна вниз, одна ліворуч, три вниз, одна праворуч, одна вгору, одна праворуч, дві вниз, одна ліворуч, одна вниз, одна ліворуч, дві вниз, одна ліворуч, дві вгору, одна ліворуч, одна вгору, одна ліворуч, дві вгору, одна праворуч, одна вниз, одна праворуч, три вгору, одна ліворуч, одна вгору, одна ліворуч, три вгору. (За бажанням зображення можна розфарбувати. На одному занятті виконується один малюнок.)

2) Намалюємо іншу картинку. Відступіть від краю аркуша на п’ять клітинок зверху і на три клітинки зліва, поставте олівець у куточок клітинки. Почали. Три клітинки вгору, одна клітинка ліворуч, одна вниз, чотири праворуч, одна вгору, одна ліворуч, сім униз, одна праворуч, дві вгору, дві праворуч, дві вниз, одна праворуч, п’ять угору, одна праворуч, одна вниз, сім ліворуч.

3) Малюємо ще одну картинку. Відступіть від краю аркуша на п’ять клітинок зверху, три клітинки зліва, поставте олівець у куточок клітинки. Почали. Одна клітинка вгору, дві праворуч, дві вгору, дві праворуч, дві вниз, дві праворуч, одна вниз, дві ліворуч, одна вниз, одна праворуч, одна вниз, одна праворуч, одна вниз, дві ліворуч, одна вгору, одна ліворуч, дві вниз, дві ліворуч, одна вгору, одна праворуч, три вгору, дві ліворуч.

8. Ритуал завершення «Аплодисменти».

Психолог. На завершення давайте поаплодуй собі й іншим за плідну працю.

Категория: Початкова школа | Добавил: Lili_a
Просмотров: 876 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
avatar