Главная » Файлы » Методична скарбничка » Початкова школа

Корекція агресивності. Заняття 5 - 6.
2016-09-13, 9:48 PM

ЗАНЯТТЯ 5

1. Ритуал привітання

2. Гра «Карлючки»

Мета: вчити сприймати музику і знаходити відповідні їй образи; формувати емоційну рівновагу.

Матеріал: музичний фрагмент, кольорові і прості олівці, аркуші паперу.

Дитині пропонується під музику (без тексту), заплющивши очі, проводити на папері лінії відповідно до сприйняття мелодії. Потім знайти в цих лініях образи і обвести їх олівцями різного кольору. Одна і та ж лінія може використовуватися при створенні декількох образів.

3. Вправа «Рецепт: як зробити дитину агресивною»

Мета: допомогти дитині з’ясувати ознаки агресивної поведінки, вміти аналізувати причини виникнення власної агресивної поведінки, а також досліджувати агресивність інших осіб.

Матеріал: кольорові та прості олівці, ручки, аркуші паперу.

1-ша частина

•     Попросіть уявити агресивну людину і простежити подумки, що зазвичай робить агресивна особа, як вона себе поводить, що говорить.

•     Нехай учасники візьмуть папір і напишуть невеликий рецепт, дотримуючись якого, можна створити агресивну дитину, а також намалюють портрет такої дитини.

•     Потім учасники по колу зачитують свої рецепти і зображують агресивну дитину (як вона ходить, як дивиться, який у неї голос, що вона робить).

•     Обговорити з дітьми: що їм подобається в агресивній дитині, що не подобається, що вони хотіли б змінити в цій дитині.

2-га частина

•     Далі попросіть учасників подумати про те, коли і як вони стали прояв-ляти агресію ? Яким чином вони можуть викликати агресію стосовно себе?

•     Нехай діти візьмуть аркуш паперу і розділять його вертикальною лінією навпіл, тобто на ліву і праву частини. Зліва записується, як інші люди протягом дня проявляли агресію стосовно учасників. У правій частині записується, як власне дитина виявляла агресію до інших дітей.

•     Після того, як всі виконають вправу, можна обговорити з дітьми:

      Чи знають вони таких дітей, які бувають агресивними?

Як вони вважають, з яких причин люди бувають агресивними?

Чи завжди варто використовувати агресію у складній ситуації чи можна вирішувати проблему іншим способом (яким саме)?

— Як поводиться жертва агресії?

Що можна зробити, щоб не бути жертвою агресії?

4. Ритуал прощання

ЗАНЯТТЯ 6

1. Ритуал привітання

2. Гра «Обзивалки»

Мета: зняти емоційне напруження; відредагування гніву у прийнятній формі.

Примітка. Гра буде більш дієвою та ефективною, якщо проводити її у швидкому темпі. Перед початком гри слід попередити, що це лише гра і ображатися одне на одного не варто.

Учасники гри передають по колу м'яч, при цьому називаючи одне одного різними необразливими словами. Це можуть бути назви дерев, фруктів, грибів, риб, квітів... Кожне звертання обов’язково має починатися з називання дитини по імені, наприклад: «Саша — морквина!»

У заключному колі гравці обов’язково говорять своєму сусідові щось приємне, наприклад: «А ти — моя радість!..»

3. Пластичне зображення гніву

Мета: відредагування гніву через рух.

1.   Попросіть дітей встати (або сісти) в довільну позу. Потім попросіть їх подумати про ту ситуацію (людину), яка викликає у них найсильніше почуття гніву.

2.   Попросіть їх зосередитися на своїх відчуттях і відзначити про себе, у яких частинах тіла вони найбільш сильні.

3.   Потім попросіть їх стати (якщо вони сиділи), і нехай діти почнуть здійснювати рухи таким чином, щоб максимально виразити ті почуття (негативні відчуття), які вони відчувають. Більшу увагу потрібно приділити саме тій частині тіла, де негативні відчуття найбільш сильні. При цьому не потрібно контролювати свої рухи, важливо висловити свої почуття.

4.   Обговорити з дітьми:

—  чи легко було виконати вправу?

—  У чому вони відчували труднощі?

—  Що вони відчували під час виконання вправи!

      Чи змінився їхній емоційний стан після завершення гри?

5. Дихальна техніка

Мета: м’язова релаксація.

Примітка. Перед вправою треба показати, де знаходиться діафрагма.

Навчання глибокому диханню (повільне і глибоке дихання за допомогою діафрагми) із затримкою.

Глибокий вдих — затримка дихання — плавний видих. Бажано поступово довести вдих по 5 ударів пульсу, затримку дихання до 3 ударів, а плавний видих — до 5 ударів пульсу (5—3—5).

Час виконання — 5—7 хв.

6. Ритуал прощання 

Категория: Початкова школа | Добавил: Lili_a
Просмотров: 392 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
avatar