Главная » Файлы » Методична скарбничка » Середня школа

Школа здоров'я
2016-12-17, 9:53 PM

Заняття з елементами тренінгу «Школа здоров'я»

Мета: надати учасникам інформацію про здоров’я, здоровий спосіб життя та фактори, що впливають на здоров’я; акцентувати увагу на можливості організувати дозвілля без вживання психотропних речовин, профілактика тютюнопаління, виховання самоповаги і взаємоповаги, створення власного майбутнього.

Хід заняття

1.Вправа “Піктограма”

Мета: налаштування учасників на подальшу роботу.

Учасники отримують завдання на аркуші паперу зобразити через малюнок: образ свого імені; те, що вони роблять на шкоду своєму здоров’ю; те, що вони роблять для поліпшення свого здоров’я. Потім малюнки обговорюються.

2.Мозковий штурм “Здоров’я – це....”

Мета: формування поняття “здоров’я”.

Кожен по колу відповідає на запитання ”Що таке здоров’я”. Відповіді записуються на дошці.

3. Міні-лекція.

Людське здоров’я та життя – найбільші життєві цінності, вартість яких складно  оцінити. Відповідальне ставлення до їх збереження та покращення – найбільше, що людина може зробити для себе та оточуючих.

Загальноприйняте формування здоров’я визначається преамбулою Статуту ВООЗ (1948 р.): “Здоров’я – це стан повного фізичного  та соціального благополуччя, а не тільки відсутність хвороб або фізичних вад”. Здорова людина – це така людини, яка життєрадісно й охоче виконує обов’язки, покладені на неї життям, і повністю реалізує свої фізичні й розумові здібності.

Наше здоров’я залежить від таких основних чинників:

  • спадковість - на 20%
  • рівня медицини - на 10%
  • екології – на 20%
  • способу життя – на 50%.

Спосіб життя – це той чинник здоров’я, який майже цілком залежить від нашої поведінки. Тож, що здоров’я залежить від тебе, тому своє здоров’я можна поліпшувати або псувати.

Основними чинниками, які псують здоров’я, є :

  • вживання алкоголю
  • тютюнопаління
  • вживання наркотиків.

Коротка інформація щодо наслідку вживання алкоголю, наркотиків та тютюнопаління.

Негативні наслідки тютюнопаління:

  • діти батьків, що палять, мають більший ризик дитячої смертності
  • виразка шлунка
  • швидке старіння шкіри
  • рак легенів, ротової порожнини, стравоходу, шлунка.

Вживання наркотиків – це ризик захворіти на дуже тяжкі вірусні інфекції (гепатит, ВІЛ/СНІД тощо) та народження дітей зі психічними та фізичними вадами.

Негативні наслідки вживання алкоголю:

  • алкоголізм призводить до раннього старіння
  • у жінок, що п’ють, більше шансів захворіти на рак молочної залози.

4. Енергізатор “Пересадки”

Мета: створення у тренінговій групі атмосфери працездатності.

Тренер пропонує учасникам, в яких, наприклад. є рідна сестра, помінятися з ним місцями. Далі тренер продовжує: “Встаньте і поміняйтеся місцями всі ті, ....”

  • у кого гарний настрій
  • у кого карі очі
  • у кого оптимістичний характер
  • хто пише вірші
  • хто любить співати
  • у кого в .... місяці день народження.

5. Рольова гра “Все залежить від тебе”

Мета: спонукати учасників взяти на себе відповідальність за власне здоров’я.

Тренер об’єднує учасників у 4 малі групи і пропонує виконати таке завдання: протягом 10 хв. Підготувати сценарій і розіграти коротку (3 хв.) сценку, в якій треба зобразити ситуацію, де є ризик для здоров’я.

Запитання для обговорення

- Що ви відчували, коли виконували свої ролі?

- Які думки виникали у вас, коли ви переглядали сценки?

- Які фактори загрози здоров’ю були представлені?

- Що заважає людям зберегти здоров’я?

- Які висновки з побаченого і почутого ви можете зробити?

6. Вправа “Колаж”

Мета: усвідомлення факторів, які впливають на здоров’я людини в цілому; формування відповідальної поведінки.

Хід вправи: учасники діляться на 3 підгрупи.

Виріжте з журналів ілюстрації до плакатів “Шкідливі звички” та “Здоровий спосіб життя”. Після закінчення групи презентують створені плакати.

7.Релаксація – руханка.

Під мікс сучасної мелодії учні з тренером виконують вправи зарядки. Висновок, що у кожного є вибір – займатися своїм здоров'ям чи шкодити йому – залежить від нас.

8. Підбиття підсумків

Мета: закріпити сформульовані на занятті навички, дати можливість кожному учаснику висловити свою думку.

Запитання для обговорення:

  • Що корисного ви сьогодні дізнались на занятті?
  • Яка інформація, на вашу думку, була більш важливою і доцільною?

 

Категория: Середня школа | Добавил: Lili_a
Просмотров: 362 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
avatar