Главная » Файлы » Методична скарбничка » Середня школа |
2015-12-06, 6:28 PM | |
ЗАНЯТТЯ З 1. Методика визначення проблем у самосприйнятті дитини Інструкція. Доповни речення на власний розсуд. 1. Я людина, яка... 2. Мені найбільше хочеться... 3. У моїй зовнішності мені... 4. Я почувався б щасливішим, якби... 5. Коли мені потрібно швидко відповісти, я... 6. Коли мені не щастить, я... 7. Вважаю, що діти мене... 8. Коли сміються за моєю спиною, я... 9. Найгірше, коли... 10. Мені в собі подобається... 2. Вправа «Ситуація» Психолог. Згадай або придумай ситуацію, де ти почуваєшся невпевнено або дієш не так, як хотілося б. Поміркуй, що це за ситуація; що відбувалося б, як би ти діяв так, як звик; що ти спробував би зробити самостійно; хто міг би тобі допомогти. 3.Вправа «Рубання дров» Психолог. Ти бачив, як рубають дрова? Показажи, як треба тримати сокиру? У якому положенні мають бути руки і ноги? Стань так, щоб біля тебе було трохи вільного місця. Зараз рубатимемо дрова. Постав колоду на пеньок, підніми уявну сокиру над головою й опусти її, промовляючи: «Ха-а-а!» (Під час гри мають змогу витратити негативну енергію, що накопичилася.) 4. Релаксація «Повітряна кулька» Психолог. Уяви собі, що у ваших грудях міститься повітряна кулька. Вдихни через ніс і повністю наповни легені повітрям. Видихни ротом і відчуй: як воно виходить із легень. Повторюй не поспішаючи. Дихай й уявляй, як кулька наповнюється повітрям і стає дедалі більшою. Повільно видихни ротом, ніби повітря тихенько виходить із кульки. Зроби паузу, полічи до десяти. Знову вдихни і наповни легені повітрям. Затримай його, уяви, що кожна легеня — це надута кулька. Видихни повільно. Повтори тричі. Зупинись і відчуй, що ти сповнений енергією, а напруження зникло. 1.Бесіда про поведінку людей, яка викликає роздратування Учасник обґрунтовує свою відповідь. 2.Вправа «Емблема». Матеріали: папір, кольорові олівці. Психолог пропонує спробувати себе в ролі творців. Необхідно створити емблему для футболки, яку вона носили б. Вона має відображати сутність людини, відповідати її характеру. Наприкінці вправи відбувається захист робіт. 3.Вправа «Сердиті кульки». Матеріали: повітряні кульки. На занятті дитина надуває і зав’язує кульки. Кулька символізує тіло, а повітря в ній — роздратування, гнів.
Психолог. А зараз різко стисни кульку, щоб вона лопнула. — Чи безпечний цей спосіб вираження гніву? Якщо кулька — це людина, що з нею трапилося? Надуй ще одну кульку і випустіть трохи повітря. Знову різко стисни. — Кулька зменшилася чи вибухнула?
Таким чином ми контролюємо наші почуття. Здуватимемо кульку повільно, доки не випустимо все повітря. 4. Релаксація «Зменшення об’єкта». Психолог. Починаємо з глибокого дихання і розслаблення. Замруж очі й уяви, що ти говориш з людиною. Вона робить те, що викликає, у тебе злість. А тепер уяви, що під час розмови людина зменшується, її голос слабшає, стає невпевненим. Зменшуй її доти, доки вона не видасться тобі не такою значною. А тепер поспостерігай за вашою розмовою ніби збоку. Якою тобі здається ситуація? Якщо ти закінчили свою вправу, кивни головою. Поділися своїм досвідом. | |
Просмотров: 610 | Загрузок: 0 | |
Всего комментариев: 0 | |